Mijn Toshiba 40L 3443 DG ging nog net binnen de garantietermijn kapot. Het scherm bleef zwart, alleen het aan/uit knopje deed het wel.
Mijn leverancier is echter failliet gegaan, daarom rechtstreeks contact gezocht met Toshiba. Ope TV rekenden ze wel voorruikosten. Bij andere typep zich al een hele toer. Binnen de garantietermijn had ik bij een schermgrootte vanaf 40 inch recht op homeservice. Er zou een monteur komen, maar bij dit type toestel moest ik voorrijkosten betalen à euro 57.48. Tenzij ik het toestel zelf naar Spijkenisse zou brengen, dan was het gratis. Maar ik ben niet meer piep en het kraakt als ik loop. Bovendien heb ik geen auto, dus rekende ik bij de monteur netjes af.
Van de monteur kreeg ik netjes een bon, maar daar las ik later op dat er geen garantie was. Ook kreeg ik per email een bon waarop stond dat ik 0 euro had betaald en dat ik de klacht niet goed had weergegeven.
Rare jongens, die Toshibanen. Maar ondertussen maak ik me zorgen over de financiële gevolgen van de reparatie. De monteur heeft de TV meegenomen en me verzekerd dat de garantie goed zat. Ook het ene of het andere type en wel of geen voorrijkosten, vind ik heel vreemd. Bij aankoop werd dit ook niet vermeld, anders had ik nog een ander type kunnen overwegen.
Herkent U dit verhaal? Kan een bedrijf als Toshiba zomaar rare garantieregels verzinnen? En al ofniet voorrijkosten rekenen?