Onze Tomtom one IQ routes edition Europe is net iets meer dan 2 jaar oud, van 21 sept 2009. Onze dochter en haar vriend hadden m gebruikt naar Parijs en terug, ging prima, maar op ongeveer 10 km van huis begon het ding ineens raar te doen, hij had wel beeld maar je kon m niet meer bedienen, hij deed t gewoon niet meer. Je krijgt nu alleen een soort 'knipper' als je t scherm aanraakt maar vervolgens gebeurt er niks. We zijn ermee naar de winkel gegaan waar ie gekocht is, hebben m diverse keren zonder resultaat gereset volgens aanwijzingen van de verkoper, die wilde m vervolgens opsturen, maar beneden de 50 euro krijg je geen bericht, daarboven dan weer wel, kun je beslissen of je m laat repareren of niet. Laten we m niet repareren zijn we onderzoekskosten kwijt. Ik heb Tomtom gemaild met de vraag hoe t nu zit met de garantie, maar die zeggen dat tot 2 jaar fabrieksgarantie geldt, daarna geldt de winkelgarantie. Aangezien de verkoper m wilde opsturen ga ik er van uit dat die winkelgarantie niet veel om t lijf heeft, maar dat zou ik nog moeten navragen. Maar ik vraag me af of t wel lonend is om m nog te laten repareren, dadelijk kost t ergens tussen 50 en 100 euro, we wilden m updaten want de nieuwe wegen rondom Eindhoven bijvoorbeeld staan er niet op, dat kost ook weer t nodige, ik ga uit van 60 of 70 euro (?), dan ben je dus waarschijnlijk goedkoper uit met een nieuwe.
Deze heeft ons 2 jaar geleden €179,- gekost.
Weet iemand misschien nog een andere oplossing voor dit probleem?