BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tomtom kapot of niet?

Bijdrage door gebruiker
15-10-2011
2 reacties
Onze Tomtom one IQ routes edition Europe is net iets meer dan 2 jaar oud, van 21 sept 2009. Onze dochter en haar vriend hadden m gebruikt naar Parijs en terug, ging prima, maar op ongeveer 10 km van huis begon het ding ineens raar te doen, hij had wel beeld maar je kon m niet meer bedienen, hij deed t gewoon niet meer. Je krijgt nu alleen een soort 'knipper' als je t scherm aanraakt maar vervolgens gebeurt er niks. We zijn ermee naar de winkel gegaan waar ie gekocht is, hebben m diverse keren zonder resultaat gereset volgens aanwijzingen van de verkoper, die wilde m vervolgens opsturen, maar beneden de 50 euro krijg je geen bericht, daarboven dan weer wel, kun je beslissen of je m laat repareren of niet. Laten we m niet repareren zijn we onderzoekskosten kwijt. Ik heb Tomtom gemaild met de vraag hoe t nu zit met de garantie, maar die zeggen dat tot 2 jaar fabrieksgarantie geldt, daarna geldt de winkelgarantie. Aangezien de verkoper m wilde opsturen ga ik er van uit dat die winkelgarantie niet veel om t lijf heeft, maar dat zou ik nog moeten navragen. Maar ik vraag me af of t wel lonend is om m nog te laten repareren, dadelijk kost t ergens tussen 50 en 100 euro, we wilden m updaten want de nieuwe wegen rondom Eindhoven bijvoorbeeld staan er niet op, dat kost ook weer t nodige, ik ga uit van 60 of 70 euro (?), dan ben je dus waarschijnlijk goedkoper uit met een nieuwe.
Deze heeft ons 2 jaar geleden €179,- gekost.
Weet iemand misschien nog een andere oplossing voor dit probleem?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.