BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

telefoonfraude?

Bijdrage door gebruiker
08-11-2008
7 reacties

Ik kreeg vanavond 8 november om ongeveer 19.00 een telefoontje uit Amerika? waar mij een cruise werd aangeboden. Na veel aandringen vroeg hij mijn creditkaart nummer, wat nodig zou zijn voor het hotel,. zodat dit hotel weet, dat ik het daadwerkelijk degene ben die recht heeft op deze prijs. Dit alles om fraude te voorkomen. Hierop vertelde ik, dat ik niet van plan was mijn creditkaartnummer door te geven. Hij vertelde, dat dit geen probleem moet zijn, want,ik koop toch vaker met een creditkaart en dan weten ze toch ook mijn nummer, vroeg hij. Anders kun je toch geen betalingen verrichten? Bovendien vertelde hij uiteindelijk,dat hij mijn gegevens legaal had gekregen via de telefoonmaatschappij en dat ik de creditkaartmaatschappij waar ik ben aangesloten kan bellen omte vragen of dit legaal is. De creditmaatschappijen zouden hier toestemming voor verleend hebben. Ik heb mijn creditkaartnummer niet gegeven. Ik heb de KPN gebeld, maar kreeg te horen, dat zij meerdere klachten hierover hebben gekregen, maar hier niets aan kunnen doen.

Wat kan ik doen. Waar kan ik met deze klacht terecht? Kan ik voorkomen dat ik dergelijke ongewenste telefoontjes krijg?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.