BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telefonisch een abbo verlend, maar niet door mij

Bijdrage door gebruiker
25-01-2013
9 reacties
Ik heb zelf een abonnement voor telefoon en mobiel internet bij Vodafone. Ik heb 3 jaar geleden een abonnement voor mijn ex afgesloten. Nu blijkt dat dit abonnement in januari vorig jaar verlengd is voor twee jaar, dus tot februari 2014. Ik heb mijn financiën nooit goed bijgehouden, maar mijn partner is hier nu achter gekomen dat ik al een jaar betaal voor een abonnement wat ik zelf niet verlengd hebt, maar wat wel op mijn naam staat en van mijn rekening wordt afgeschreven. Waarschijnlijk is dit door mijn ex gedaan.

Allereerst lijkt het mij vreemd, dat iemand anders dan ik zelf dit abonnement kan verlengen. Dit mag wettelijk gezien toch niet?

Als tweede...ik heb een uur met de klantenservice van Vodafone gebeld, maar kreeg geen gehoor op mijn vraag. Ik vroeg of zij dan kunnen terugvinden wie het abonnement verlengd heeft/. Dit konden zij niet terugvinden, ze konden wel zien dat het telefonisch is gebeurd, maar ze zeggen dat ze de geluidsopname niet meer hebben, waarop te horen is dat ik het verlengd zou hebben.

Wat kan ik nu doen om dit contract per direct op te zeggen? Hun hebben geen bewijs dat ik deze overeenkomst telefonisch heb afgesloten en ik weet zeker dat ik dit niet gedaan heb. Hoe kan ik nu mijn recht halen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.