Omdat tele2 geen contract kreeg met Fox sports kreeg je de mogelijkheid om tot 13 september kosteloos op te zeggen. Ik heb hier gebruik van gemaakt en mijn abonnement per 13 september opgezegd. Bij kpn heb ik een nieuw abonnement aangevraagd. Deze konden zij per 12 september regelen. Prima dacht ik, dan loopt dat mooi in elkaar over.
Vervolgens kreeg ik van tele2 bericht dat ik mijn abonnement vroegtijdig heb opgezegd en dus de resterende termijnkosten in 1 keer moet betalen. €361. Ik heb gelijk gebeld en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Ze konden idd zien dat ik kosteloos had opgezegd en snapten niet waarom ik dan moest betalen. Nadat ik drie dagen achter elkaar een uur aan de telefoon had gehangen kwam het verlossende woord. Ik had gebruik gemaakt van knp overstapservice (volgens tele2), kpn had voor mij op 12 september afgemeld en dan had ik contractbreuk.
Na groot onderzoek bleek dit niet waar te zijn. Ik had geen gebruik gemaakt van overstapservice bij kpn.
Weer met tele2 gebeld en gevraagd hoe het recht gezet kon worden. Na een uur kreeg ik iemand aan de telefoon die mij vertelde dat de telefoonlijn per 12 september overgenomen wordt door kpn. Hierdoor had tele2 automatisch mijn abonnement vervroegd opgezegd. Een technisch mankement binnen de telefoon/internet wereld. Het zou allemaal goed komen als ik een vergoedingsformulier invulde via internet. Pas dan kon het bij de juiste afdeling terecht komen. Ik heb dit gedaan met het hele verhaal erbij.
Helaas hebben ze vandaag toch €361 euro afgeschreven. Ik heb geen moed meer om te bellen.
Hebben andere mensen hier ervaring mee? Hoe kan ik dit oplossen?