BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Te kijk gezet bij KIJKSHOP Almere

Bijdrage door gebruiker
24-03-2010
17 reacties
Graag vertel ik u over mijn ervaring inzake een bezoek aan de Kijkshop in Almere.

Sinds jaren zijn mijn familieleden en ik vaste klanten van de Kijkshop. Hierbij bezoeken wij diverse filialen. Wij zijn dan ook altijd prima geholpen door het dienstdoende personeel!

Op zaterdag 13 maart 2010 brachten wij een bezoek aan het filiaal in Almere omdat wij een nieuw Senseo koffiezetapparaat wilden kopen. Na het bestelformulier ingevuld te hebben kwamen wij aan bij de balie, betaalden wij voor de aankoop (met een kortingsaanbod van 25%) en na 10 minuten kwam de Senseodoos tevoorschijn. Direct was duidelijk zichtbaar dat het een reeds retour gezonden en niet meer functionerend apparaat was; de doos was ernstig beschadigd, er zaten stickers op van de retourzending van TNT, de datum waarop deze retourzending had plaatsgevonden alsook de klachtomschrijving van de vorige klant stond nog op de doos.

Ik vertelde de dienstdoende persoon dat ik hiermee geen genoegen nam waarop hij mij terstond toesnauwde dat dit het laatste apparaat was en ik het er maar mee moest doen ("take it or shake it"). Hem gevraagd naar de bedrijfsleider om met deze eindverantwoordelijke persoon deze gang van zaken te bespreken, maar die was niet van plan zich te laten zien. Ik vroeg hem vriendelijk naar de naam van de filiaalhouder en ook deze wenste hij mij niet te geven.

Tot mijn stomme verbazing liet hij mij staan en begon andere klanten “te helpen”. Toen ik hem vroeg hoe verder nu te handelen, verzocht hij mij de aankoopbon te retourneren, drukte op wat knoppen van de kassa , smeet het door mij betaalde bedrag op de toonbank, wenste mij op sarcastische wijze een prettige dag en weigerde mij op luide toon nog verder te woord te staan of te helpen.

Dit alles ten overstaande van circa 20 wachtende klanten in de zaak die mij allen een ietwat verbouwereerd en vragend aankeken!

U kunt zich voorstellen dat ik mij ernstig geschoffeerd voelde en hem wederom vriendelijk verzocht de bedrijfsleider te roepen. Hierop belde hij uiteindelijk zijn superieur. Ik moest maar over een uur moest terugkomen, zo werd mij verteld. Hoe bont kan een verkoper van de Kijkshop het maken? Gelukkig voor het verhaal wist een andere medewerkster van dit filiaal mij uiteindelijk van dienst te zijn door mij te helpen. In alle consternatie heb ik geen korting gekregen op de door mij aangekochte Senseo en ben na dit voorval zeer kwaad huiswaarts gegaan.

's middags nog een klachtbrief naar de Kijkshop gestuurd. Mij werd bevestigd binnen uiterlijk 10 dagen te reageren op mijn schrijven en u raadt het al...... Niets ontvangen. Zelfs het hoofdkantoor heeft helaas niet het fatsoen de klant te woord te staan!

Ik ben werkelijk verbaasd over de werkwijze van zowel het personeel op de filiaal in Almere als door de medewerkers van het hoofdkantoor van De Kijkshop. Zij hanteren als bedrijfspolicy blijkbaar de onbeschofte handelswijze en geven zij blijk van een enorme minachting voor hun klanten. Graag hoor ik of mijn voorval slechts incidenteel is of dat er meer mensen op dergelijke wijze zijn behandeld door deze organisatie. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet. De kijkshop heeft aan mij een toch wel goede klant verloren!


Harolduz

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.