Ik heb vorige week mijn pda ter reparatie ingediend bij de T-Mobile shop. Afgelopen vrijdag heb ik mijn telefoon opgehaald, maar helaas kon het wegens vochtschade niet gerepareerd worden. Ik zat op dat moment dus zonder telefoon.De verkoper zei hij in het systeem kon zien dat ik in januari al mijn abonnement had verlengd. Hij zei dat hij mij een aanbieding kon doen voor een nieuwe telefoon als ik mijn abonnement met nog een jaar zou verlengen. Hij zei daarbij dat die aanbeiding alleen op dat moment geldig is. Als ik de volgende dag terug zou komen in de winkel zou ik die aanbeiding niet meer krijgen. Ik kreeg dus weinig tijd om een nieuwe telefoon uit te kiezen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung U600. Achteraf was ik niet meer tevreden met deze keuze. Ik ben teruggegaan naar T-Mobile Shop om mijn toestel te ruilen, omdat er opde bon staat: "Ruilen met bon in originele verpakking binnen 8 dagen". In de winkel zeiden ze dat het toestel niet geruild kan worden. Ze ruilen alleen indien de telefoon defect. Je krijgt dan een nieuwe telefoon, maar wel hetzelfde model.
Ik ben me ervan bewust dat er bij koop in de winkel KOOP=KOOP geldt.Ruilen is een service die de winkelier zelf kiest om te geven. Ruilen is dus geen recht.
Maar ik wil wel graag weten of T-Mobile shop zich moet houden aan hetgeen op de bon staat vermeld. Er staat overigens ook niet erbij vermeld dat ruilen alleen onder bepaalde voorwaarden mogelijk is.
Kan iemand mij laten weten wat ik kan doen? Indien er in hun voorwaarden staat dat je alleen onder bepaalde voorwaarden kunt ruilen, kunnen ze dan bewust onjuiste informatie geven op de bon?