BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Sony Service

Bijdrage door gebruiker
20-10-2004
2 reacties

Ik kocht in mei 2004 een nieuwe Sony videocamera. Tijdens mijn vakantie is het apparaat, in de tas, op de grond gevallen. Zichtbare schade: een miniem klein barstjein het huis en een, al even klein, deukje in de rand rond de lensopening. De camera bleek na de val nog gewoon te werken.Na de vakantie apparaat naar de dealer gebracht en ter reparatie aangeboden. Na enkele weken kwam de camera gerepareerd terugmet een nota van €449,00. Er was een nieuw huis geplaatst. Bij een test bleek dat ik nu in de zoeker geen beeld meer had. Camera weer terug naar Sony. Werd zonder kosten gerepareerd. Opnieuw getest. Blijkt er geen dataverkeer mogelijk tussen camera en computer. (iets wat na de val en vóór de 2e reparatie wél werkte) Camera voor de 3e maal retour. Reactie van Sony via de dealer aan mij:"De camera is gevallen. het moederboard is gebarsten. Hij doet helemaal niets meer. Hij is totall loss!"Mijn dealer heeft daarop aan Sony laten weten dat dat dan wel bij hun moet zijn gebeurd omdat hij het in de winkel nog had gedaan (getest of daar dataverkeer wel lukte) Hierop reageerde Sony dat zij op grond van die schade dan wel een nieuwe camera wilden verstrekken... maarer zou ook kortsluiting zijn ontstaan in de cameradoor het aansluiten van de computer!!! Die reparatie zou €250,00 kosten!Mijn argumenten dat ik dan reparatiekosten zou betalen voor een niet meer te repareren camera zijn volgens Sony niet steekhoudend. Ik moet betalen alvorens ik een andere camera krijg.Zelfs de dealer is het met mij eens maar kan ook niets meer doen. Staat Sony hier in zijn recht?

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)