BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Siemens verlengde garantie

Bijdrage door gebruiker
07-09-2013
11 reacties
4 jaar geleden hebben wij 5 Siemens apparaten aangeschaft (hierdoor hadden we 5 jaar garantie) in het hogere segment. Onze vaatwasser ging stuk. Hiervoor hebben we voorrijkosten van 60 euro betaald vanwege de termijn van 3 jaar garantie. Een jaar later ging hetzelfde apparaat (hetzelfde onderdeel) weer stuk. Wij betaalden deze keer geen voorrijkosten omdat het binnen het jaar na de eerste reparatie was. 8 Maanden later ging wederom hetzelfde deel stuk. Omdat de eerste reparatie meer dan een jaar geleden was moesten wij wederom voorrijkosten (60 euro) betalen omdat de laatste reparatie een "niet betaalde" reparatie was. Dit vind ik een vreemd verhaal omdat er toch iemand, namelijk de garantie toch door Siemens betaald moet zijn. Hierover heb ik bij Siemens een klacht ingediend waarop ze zich beriepen op een "niet betaalde" voorgaande
reparatie. Ik vind dit erg vreemd omdat het (reeds 2x vervangen) onderdeel
de laatste keer nog geen jaar oud was. Kan dit kloppen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.