BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Samsung interactieve decoder

Bijdrage door gebruiker
11-04-2012
4 reacties
Vorig jaar begin oktober 2011 heb ik als klant van Ziggo ingelogd op de Ziggo site om een interactieve decoder te bestellen.
Op de Ziggo site werd ik via een link doorverwezen naar sluitallesaan.nl, en kwam ik terecht bij Service Planet Rotterdam.
Bij deze Service Planet Rotterdam heb ik online een Samsung SMT-H3102 interactieve decoder gekocht, voor totaal 313 euro.
Na vier maand was de decoder helaas alweer kapot.
Ziggo gebeld, omdat ik via een link op de Ziggo site had besteld, was ik in de veronderstelling nog steeds een product via Ziggo te hebben gekocht.
Helaas dat was niet zo, firma sluitallesaan (Service Planet Rotterdam) staat los van Ziggo en ik moest dus bij hun zijn.
Service Planet gebeld, en kreeg als antwoord dat ik de decoder op kon sturen, of naar hun reparatie groep kon brengen, de voor mij dichtsbijzijnde; AV Electronics BV in Groningen, onderdeel van de Selectro Service Group. Omdat ik in Groningen woon vond ik dat een prima oplossing, repareren zou ca. 1 week duren.
Na twee week maar eens gebeld, de decoder was niet meer in Groningen maar doorgestuurd naar de Selectro Service Group in Arnhem, dit vanwege moeilijk verkrijgbare onderdelen. Enkele weken doodse stilte, totdat ik van Selectro Group op 16 maart j.l. namens Samsung een brief ontving, dat mijn apparaat niet is te herstellen en dat de dealer mij een passende oplossing gaat aanbieden.
Na veel gebel en e-mail contact met Service Planet kreeg ik de oplossing aangeboden, een financiele vergoeding van 64 euro, namens Samsung Benelux op een decoder waar notabene twee jaar garantie op wordt gegeven.

Dit wil ik natuurlijk niet, ik wil gewoon waar ik recht op heb, een nieuwe of anders mijn eigen al dan niet gerepareerde decoder terug.

Ik ben nu mijn aankoopbedrag van 313 euro kwijt, en mijn decoder heb ik ook niet meer terug ontvangen, bovendien zijn de 64 euro die Samsung vergoedt niet aan mij maar aan de dealer gegeven.
Navraag en mijn onvrede over deze oplossing bij Ziggo, Samsung, Service Planet, AV Electronics en de Selectro Service Group geven allemaal hetzelfde resultaat, de ene partij zegt dat ik bij de andere moet zijn, een afschuif systeem waar ik als consument geheel niet verder mee kom.
Ik voel mij bestolen en opgelicht door genoemde bedrijven, en overweeg ook aangifte van oplichting en diefstal bij de Politie te doen.

Wie heeft tips, oplossingen of iets anders voor mij ?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.