BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rechten na fabrieksgarantie

Bijdrage door gebruiker
10-03-2010
6 reacties
Anderhalf jaar geleden heb ik een bluetooth headset gekocht met daarop één jaar fabrieksgarantie. Nu werkt hij niet meer en in de winkel zeggen ze dat dit door een systeemfout komt maar dat ze daar na de fabrieksgarantie niets meer aan doen.
Ik heb een beetje research gedaan en daar is te vinden dat ik wettelijk recht heb op garantie zo lang als ik er van uit mag gaan dat een product meegaat. Omdat dit product vaak verkocht wordt met een telefoon en een abonnement van twee jaar, mag ik er ook vanuit gaan dat de headset ook zo lang meegaat.
De betreffende winkel wil mij dit recht echter niet geven, ik heb al drie brieven gestuurd maar steeds onzin terug over dat ik bij de fabrikant moet zijn. Wat moet ik nu doen? Blijven schrijven? Het gaat slecht om 50 euro dus ik wil er niet te veel tijd in steken. Kan ik ook kosten in rekening brengen voor de tijd die ik er in steek?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.