Ik heb op 20 jan. 2005 een kleine/platte radio-cd speler gekocht die ik (vanwege het kleine formaat) speciaal voor de vakantie heb gekocht. Prijs 49,95 euro. Op de bon stond garantie 24 mnd. Wij hebben deze radio speler 2x meegenomen op vakantie (totaal 4 wk) maar bij de laatste keer bleek hij niet meer goed te werken. Wij zijn terug gegaan naar de winkel (Expert) die de radio opgestuurd heeft naar de fabrikant. Het desbetreffende artikel wordt echter niet meer gemaakt en wij kregen een alternatief apparaat aangeboden. Deze was echter 3x zo groot als de oorspronkelijke versieen voldeed niet aan onze verwachting omdat wij het apparaat speciaal gekocht hadden vanwege het kleine formaat. Nu biedt de winkel ons een tegoedbon aan van 50 euro maar die willen wij niet accepteren omdat de winkel geen goed alternatief heeft en wij dus graag een soortgelijke radio ergens anders willen zoeken. De winkel geeft als argument dat we voor deze tegoedbon dan wel andere dingen uit de winkel kunnen uitzoeken maar dat vinden wij niet reeel.
Concrete vraag: mogen wij van de winkelier een contante vergoeding verwachten of is het geven van de tegoedbon rechtmatig. Er was dus een garantietermijn van 24 mnd op dit produkt.