op 05-05 2006 kopen wij een amerikaanse ijskast van het merk samsung bij de Harense smid;Omdat het vlgs de verkoper de laatste was van dat model kregen wij de ijskast met 200,00 euro korting. Prijs dan 1499,00 euro i.p.v. 1699,00 euro. Deze wordt op 26 mei2006 geleverd.ik merk op 13 mei 2008 dat het vriesgedeelte niet goed meer werkt.Opgebeld naar de Harense smid die een monteur stuurt. Deze denkt in eerste instantie dat de printplaat kapot is en vervangt deze. Ik hoef niks te betalen, omdat ik net binnen de garantietermijn mijn storing meld. Na een paar uur moet ik weer bellen, omdat de ijskast het nog steeds niet doet. Na wederom inspectie komt de monteur tot de conclusie dat de compressor kapot is en dat dit het gevog zou zijn van gepruts met deze; waarschijnlijk al in de fabriek. Er wordt een monteur van Samsung gebeld, dat is tenslotte de fabrikant. Ook deze monteur bevestigd dat er met de compressor geknoeid is ( Mijnheer belt met zijn baas en vlgs deze kan ik met een kleine bijdrage een nieuwe amerikaan krijgen; de monteur heeft het over ongeveer 200 euro ! verder krijg ik de rekening ad 135, euro gepresenteerd; Ik ben het echter met deze rekeningen/voorstellen niet eens, omdat er door 2 monteurs wordt geconstateerd dat er met de compressor is geknoeid. verder zijn beiden het er over eens dat dat niet door ons kan zijn gebeurd . Dat is uiteraard ook niet zo. Ik word door de monteur van samsung naar de harens smid gestuurd om daar mijn verhaal te doen ; deze is vlgs. hem tenslotte de leverancier. de filiaalleider hiervan vindt nu dat ik moet wachten op wat Samsung besluit in deze,en ik vind dat ik gewoon zonder bijbetaling een nieuwe amerikaan moet krijgen van de Harense smid.Deze filiaalleider vind overigensook dat mijn storing binnen de garantietermijn valt. Dus wie kan mij advies geven of weet wat mijn rechten zijn in deze ?