December 2011 een Princess Classic Family Wonder Gourmette aangeschaft om, net als zovelen, te gourmetten met de kerst. We hebben er nu in totaal 3 keer mee gegourmet en van de bodems van de 6 bijbehorende pannetjes is de antiaanbaklaag (bijna) volledig verdwenen. Ten eerste vraag ik mij af of het niet schadelijk voor de gezondheid van mij en de mijnen is om die laag op te eten en ten tweede vraag ik mij af of het hier niet om een fabricagefout gaat. De pannetjes zijn niet meer te gebruiken, want doordat de antiaanbaklaag (bijna) is verdwenen blijft alles aan de bodem plakken.
Uiteraard heb ik met Princess contact opgenomen met de vraag of ik kosteloos (binnen de 2-jarige garantie) nieuwe pannetjes kan krijgen. Maar nu komt het: ik heb de aankoopbon niet meer en dus kan ik niet bewijzen dat het gourmetstel nog geen twee jaar oud is. Wel kon Princess aan de hand van de productie code zien dat het apparaat in week 41 in 2010 (in China) is geproduceerd.
Aangezien het mij sterk lijkt dat de klanten voor de fabriek in de rij staan om Princess producten meteen te kopen, lijkt het mij toch wel aannemelijk dat mijn gourmetstel echt niet ouder is dan twee jaar.
Op andere fora las ik dat ik niet de enige ben die klaagt over de antiaanbaklaag op Princess producten en dus vraag ik mij af waarom Princess zo moeilijk doet. Lever gewoon 6 nieuwe pannetjes!!!
Graag geen commentaar op dit onderwerp over het feit dat het mijn schuld is dat ik de aankoopbon niet meer heb, want dat weet ik!