In april 2001 de trotse bezitters geworden van een Pelgrim novocento tbf 9020 gasfornuis. Fl. 3499,00
Oktober 2004 electrische ontsteking stuk, nieuwe transformator, garantie.
Mei 2006 vering van de ovendeur stuk, monteur heeft de veren aangespannen. De glasplaten van de oven moesten voor de reparatie uit de deur.
Juli 2007 de buitenste glasplaat van de overdeur knapt in duizenden stukjes. volgens mij kwam dat door de reparatie hierboven. Maar op glas zit geen garantie dus konden we de glasplaat en bijkomende kosten betalen. In November 2007 kwam de glasplaat. Kosten 186,43 euro
April 2008 de buitenste glasplaat is wederom geknapt. Gebeld met Pelgrim, er komt weer een monteur, op glas zit geen garantie dus zijn we weer zoveel geld kwijt.
April 2008 ontdekken we ook dat het onderste verwarmingselement niet meer werkt.
Wij zijn zo verontwaardigd over de vele mankementen van ons fornuis dat we eigenlijk nergens anders over kunnen praten en zo kwamen we er ook achter dat ik niet de tijd vergeet dat de gerechten in de oven staan maar dat niet alle verwarmingselementen werken.
De monteur komt deze week langs en wat ik kan doen? Ik vind dat Pelgrim geen deugdelijk product heeft afgeleverd en vertrouwen heb ik ook niet meer in een nieuwe glasplaat. Stel je voor dat ik elke 5 maanden een nieuwe moet.
Heb ik, gezien de levensduur van fornuizen en de prijs die we betaald hebben, recht op een nieuw fornuis?