BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Oplevering Planet ADSL

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
26-07-2006
  •  
5 antwoorden
  •  

Weer een ADSL vraag?!? Ja weer een. Ik heb zelf bij een reseller van ADSL gewerkt en over ADSL geadviseerd, maar ik kom er niet uit!

Wie o wie heeft de oplossing? Onderstaand het mailtje dat ik stuurde naar Kassa met Planet als CC.

In 2005 heeft de familie Verhoeven een ADSL abonnement genomen op Het Net. Dit hebben wij ruim op tijd opgezegd middels een brief. Op een gegeven moment kregen we telefonisch bericht van Het Net dat de brief te laat was aangekomen en het abonnement met een jaar is verlengd. Daarop heb ik namens de familie Verhoeven teruggebeld waarop de medewerker mij wist te vertellen dat er nooit een brief is aangekomen. De dag erna wist een andere medewerker mij te vertellen dat de brief wel was aangekomen en hij zou het per direct opzeggen. We kregen inderdaad een brief thuis (wel na nog 2 telefoontjes) met als opzeggingsdatum maart 2007. Uiteindelijk door interventie van ADSLwinkel.nl (die zich echt voor ons inzetten) is het opgezegd. Bij een nieuwe aanvraag bij Planet bleek echter dat Het Net nog steeds de lijn bezet hield. Dit heeft weer heel wat uren wachttijd gekost voor ze de garantie konden geven dat Planet het ADSL signaal kon overnemen.

Eindelijk bericht van Planet. We krijgen een modem en het wordt aangesloten. Het is inmiddels mei 2006 (ipv maart waarop we het wilde hebben). Maar....het internet doet het niet. Eindeloze telefoontjes met Planet waarin ons verschrikkelijk veel leugens worden verteld door het personeel van Planet. De ene valse belofte op de andere, maar er gebeurt niets. Planet geeft KPN de schuld en andersom. Er blijkt een administratieve fout te zijn bij Planet die het abonnement als inbelverbinding geregistreerd hebben staan ipv ADSL verbinding. Begin juli zijn we voor het eerst echt boos geworden en hebben we aangegeven het abonnement per direct te willen beëindigen. Volgens de ene medewerker kon dit wel, volgens de andere niet. Toen kwam het bericht van Planet dat we 60 euro moesten betalen voor de internetverbinding. Opnieuw veel contact met Planet en via de KPN hebben we dat laten blokkeren. Nu krijgen we een (standaard) brief van de directeur die geen reden ziet waarom wij niet betalen. Weer contact met de helpdesk die zegt dat ze aan het opzeggen zijn en zelfs beweren dat ze een klachtenbrief hebben ontvangen van ons die ze aan het verwerken zijn. We hebben die brief nog niets eens verstuurd! Wederom leugen op leugen om maar van ons af te komen.

We zijn echt ten einde raad. We zitten nu vanaf maart zonder internet terwijl een verbinding noodzakelijk is voor de studie en nu hebben ze nog het lef ook om geld af te gaan schrijven! Niemand kan er wat aan doen en niets schijnt bij ze door te dringen! Jullie zijn onze laatste hoop. Misschien dat ze onder druk van de media ineens kunnen opleveren en alle kosten vergoeden, of anders het signaal per direct van de lijn halen zodat we een andere provider kunnen nemen.

Bij voorbaat dank

Thijs van de Kant

IJsselstein

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.