Hallo,
Onzelcd Panasonic televisie, waarde (1800 euro)was na 1 jaar defect(wasniet meer nieuw te leverenen kon ook niet gemaakt kon worden). Ons is toen door de fabrikant een ander toestel aangeboden waarvan de prijs bijna 1000 euro lager lag. Hier gingen wij niet mee akkoord en hebbentegen bijbetaling (225 euro)op 1augustus 2006 een nieuw meer vergelijkbaartoestel via de gekregen (met nieuwe garantietermijn). Het vorige toestel was net iets ouder dan 1 jaar en is in februari 2006al opgehaald, intussentijd hebben wij 3 maanden een beeldbuis toestel te leen gehad via de winkelier en in verband met het WK voetbal nog2 maanden een lcd leentoestel gehad. Dit duurde zolang omdat wij een vergelijkbaar toestel wilden hebben en de fabrikant deze steeds maar niet leverde. De nieuwprijs van dit toestel is 1800 euro, wij moesten hiervoor dus nog 225 bijbetalen.
Het nieuwe toestel blijkt naar onze meningeen slechte beeldkwaliteit te hebben (onscherp beeld, schaduw effekten bij gezichtenen bij snelle voetbalbeelden dubbele lijnen en kleurverschuivingen van de shirts). In vergelijking met ons vorige toestel is de beeldkwaliteit slecht en voldoet zeker niet aan onze verwachtingen, hoewel de fabrikant ons deed voorkomen dat het nieuwe toestel een nog betere beeldkwaliteit dan ons oude toestel zou hebben.
De vraag is nu, kan ik naar aanleiding van de voorgeschiedenis nog een ander toestel(vergelijkbare prijs) eisen of indien de winkelier deze niet kan leveren het volledig aankoopbedrag terugvragen? We hebben dit nieuwe toestel nog geen maand (Op 1 augustus levering, 2 tot en met 18 augustus vakantie in het buitenland gehad en in die periode dus geen gebruik van de televisie gemaakt).
Alvast bedankt voorhet antwoord.