BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onredelijk hoge factuur

Bijdrage door gebruiker
14-03-2011
12 reacties
Twee weken geleden ging onze vaatwasser stuk. Hiervoor contact opgenomen met de plaatselijke Pelgrim dealer, van de Linde interieurs in Zuidlaren (tevens mijn woonplaats)aan vd Linde het probleem uitgelegd waarna vd Linde aangaf een monteur langs te sturen. De monteur die langs kwam constateerde na+/- 30 minuten dat de pomp defect was en dat deze vervangen moest worden. Deze reparatie zou tussen €275 en €350 gaan kosten. Aangezien ik dit een groot bedrag vind wou ik hier nog even nadenken. Voor hetzelfde geld of iets meer heb je een nieuwe, was mijn gedachte. Vervolgens met vd Linde contact opgenomen en aangegeven wat de bevindingen van de monteur waren en dat ik mij beraadde over een nieuwe vaatwasser. Hierbij aan vd Linde aangegeven of hij aan mij een prijsindicatie kon geven, hij gaf aan mij hierover terug te bellen. Intussen ben ik ook zelf aan het zoeken gegaan op Internet. Uiteindelijk via Internet een nieuwe vaatwasser gekocht. Ik heb toen contact gezocht met vd Linde om het mede te delen dat ik inmiddels elders een nieuwe vaatwasser had aangeschaft.
Nu, vandaag 14 maart 2011, valt de factuur van vd Linde op de deurmat, €85,65
De enige specificatie is: onderzoekskosten. Ik vind dit een belachelijk hoog bedrag. De monteur is een half uur bezig geweest en komt uit Gieten (13 km en 19 min reistijd. Bron: Google Maps)
Ik heb dan ook het gevoel dat deze factuur niet naar redelijkheid en billijkheid is opgemaakt. Ik heb onmiddellijk contact gezocht met vd Linde en mijn ongenoegen aangegeven. Volgens vd Linde is dit een 'normaal' tarief. Ik heb vooral het gevoel dat deze factuur vooral zo hoog is omdat ik uiteindelijk geen vaatwasser bij vd Linde heb aangeschaft. Wat zijn in deze mijn rechten en plichten? Wat adviseert u mij?Voor alle duidelijkheid, ik wil best betalen maar dan wel een bedrag dat past bij de geleverde dienst.



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.