ik heb een dvd speler van grundig, xenaro gdp 5100, die na anderhalf jaar een technisch mankement vertoont. bij leverancier, wehkamp, geen verhaal mogelijk i.v.m. garantietermijn (1 jaar) die verstreken was. wehkamp verwees naar de fabrikant grundig nederland. grundig verwees mij naar een reparatiecentrum die door hun gecertificeerd is. deze heeft apparaat ingenomen onder melding dat er bij grundig een aanvraag voor coulance wordt gedaan, en dat ik daarna van evt.kosten op de hoogte wou worden gebracht. als de kosten dermate hoog zouden zijn >€50,= is het misschien raadzaam om een moderner apparaat te kopen. nu krijg ik bericht dat e.e.a. mij € 45,= kost ( reparatie was €90,= waarvan grundig 50% vergoed aan de TD Koldenhof ). Bij deze info wil ik eigenlijk niet dat het apparaat gerepareerd wordt, echter de TD heeft de reparatie reeds uitgevoerd. Er is in de algemene voorwaarden blijkbaar achteraf een regeling dat een reparati tot €100,= altijd wordt uitgevoerd. dit is mij niet gemeld bij inlevering van het apparaat en wordt achteraf pas aan mij gemeld.nu echter een patstelling: TD wil enkel apparaat tegen betaling van €45,= leveren.kan dit zomaar, ik heb als consument toch ook recht om zelf te beslissen om een repaatie uit te laten voeren en niet achteraf met allerlei tot dan toe bekende voorwaarden voor het blok gezet te worden....?