BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Omruilvoorstel

Bijdrage door gebruiker
17-01-2009
2 reacties

Goedemorgen,

Op 18 oktober 2008 heb ik mijn TV teruggebracht omdat er zwarte ''inktvlekken'' in het beeld ontstonden. Dit breidde zich langzaam uit. Gelukkig nog net binnen de garantieperiode van 2 jaar. De reparatie ging ongeveer 4 weken duren. Na 6 weken ben ik maar eens gaan bellen. De TV kon niet gerepareerd worden de eigen TD van de winkel en was dus terug naar de fabriek gestuurd. Dit ging wat langer duren. Prima. Kan ik mij voorstellen. Nog 4 weken later maar weer eens gebeld. Nog steeds bij de fabriek. Ze gaan erachtergaan en ik zou binnen 3 dagen bericht krijgen. Na 5 dagen zelf maar weer gebeld. Kortaf krijg ik te horen dat ik dinsdag teruggebeld wordt. Weer een week later bel ik zelf maar weer want ik hoor niets. Tot 5 keer toe wordt er beloofd terug te bellen, maar telkens moet ik zelf weer bellen. Iedere keer wordt er gezegd dat er op een onderdeel gewacht moet worden. Afgelopen ben ik maar weer gaan bellen. Eindelijk zijn ze eruit, het toestel kan niet gerepareerd worden en ik krijg een omruilvoorstel. Dit houdt in dat ik een nieuwe tv mag uitzoeken en een bedrag moet bijbetalen omdat de andere tv in waarde gedaald is. Kan ik inkomen. Kan ik dan geen goedkopere nemen en niet bijbetalen? Nee zo werkte dat niet, ook dan moet ik bijbetalen. Gisteravond ben ik naar de winkel gegaan voor een nieuwe tv. Daar krijg ik te horen dat degene die mij het voorstel heeft gedaan dit niet had mogen doen. Prima, doe mij maar een nieuw voorstel. Kan niet. De baas wil eerst overleggen met degene die mij het voorstel heeft gedaan. Ik vraag wanneer hij er weer is en natuurlijk is deze meneer net op vakantie. Maar gelukkig dinsdag terug. Kan de baas mij niet gewoon een ander voorstel doen. Nee. Simpelweg nee. Ik word aanstaande dinsdag teruggebeld. Dan zijn we ondertussen meer dan drie maanden verder en zit ik dus al drie maanden zonder mijn tv. Dit lijkt mij niet een normale gang van zaken. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook ooit omruilvoorstellen hebben gekregen en hoe dit is gegaan. En mag een winkel je zo lang aan het lijntje houden? Ik ben erg benieuwd naar eventuele reacties.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.