BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

nieuwe wasmachine stuk

Bijdrage door gebruiker
06-02-2013
35 reacties
Ik heb gisteren een, via internet bestelde, nieuwe wasmachine geleverd gekregen. Na een testwasje blijkt deze machine mij niet te bevallen en hij werkt ook niet goed. Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerkster van Create to Fit , waar de machine is gekocht , om de machine te retourneren maar zij zei dat ik bij de fabrikant Whirlpool moest zijn omdat de wasmachine niet oke is.ik wil de wasmachine niet of hij nu wel of niet oke is ik vind het geen fijne machine.
Na een tweede telefoongesprek met een ander persoon bij Create to Fit werd het grimmiger. Nadat ik hem gewezen heb op de wet van koop via internet van recht tot retourneren binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van reden werd hij kortaf en had geen zin om hier verder over door te gaan. Ik had de wens om de koop te ontbinden en dat Create to Fit de machine komt ophalen. Daar wilde hij niet aan beginnen. Volgens hem had ik geen testwasje mogen doen en had ik de machine alleen mogen bekijken en proberen zoals ik in een showroom had kunnen doen
Ik heb mij laten informeren en heb begrepen dat ik wanneer ik via internet een aankoop doe , recht heb om het artikel te bekijken , uit te proberen en wanneer deze mij niet bevalt, te retourneren.
Ik heb deze machine nog geen 24 uur in huis.
Ik heb ook nog bij Create to fit aangeboden om de machine om te ruilen voor een ander en duurder merk maar daar wilde zij niet aan en hij zei zelfs dat ik deze whirlpool wasmachine moet houden.
Wat moet ik nu doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.