Op 11 juni 2011 heb ik bij Expert Brielle, whirlpool 6th Sense wasdroger, type AWZ 7556, serienummer 857576612010 gekocht voor 355 euro.
Begin december was de droger kapot en heb ik dat gemeld aan de winkel waar ik hem gekocht heb Expert in Brielle.
Na een dag kreeg ik een email dat ze een reaparateur zouden sturen, uit Nieuw Beijerland.
De monteur heeft inderdaad een afspraak gemaakt en 2 weken later kwam er iemand kijken en toen bleek dat de aandrijfveer (rubberen ring) om de trommel te laten draaien totaal vergaan was. Dit is een rubberen band. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor een droger van net een half jaar oud?
En is het eigenlijk ook niet normaal dat wanneer je fabrieksgarantie hebt er iemand van de fabriek komt om je apparaat na te kijken?
Het onderdeel dat dus totaal vergaan was moest besteld worden en op Op 12 januari 2012 is mijn wasdroger gerepareerd door de de monteur , deze heeft met veel moeite er een nieuwe aandrijfveer in gezet en beloofde mij dat de droger nu weer jaren mee kon. Hij is ongeveer een half uur bezig geweest om alle stukjes rubber uit de machine te krijgen.
Nu, op 26 januari 2012 draait de trommel van de wasdroger weer heel moeilijk, de was wordt niet droog en de machine lekt!
Is dit normaal?
Ik ben totaal niet tevreden over deze droger. Ik heb hem in juni 2011gekocht en in december was hij kapot en wel zo dat het aandrijfrubber totaal vergaan was en overal omheen gedraaid zat.
Het liefst zou ik de droger gewoon terug willen brengen en een nieuwe kopen.
Bovendien vindt ik het heel vreemd dat dit kan gebeuren binnen een half jaar en dat je dan ook nog eens op reparatie moet wachten ongeveer 4 weken zonder dat er een vervangend toestel wordt aangeboden. Wij hebben
dus 4 weken de droger niet kunnen gebruiken, maar de garantieperiode loopt wel gewoon door.
Nu is hij dus alweer kapot en zal ik waarschijnlijk weer
zo lang zonder droger moeten zitten. Kan iemand mij hier vertellen wat mijn rechten zijn en of ik de koop nog ongedaan kan maken of in elk geval een ander apparaat kan eisen omdat deze duidelijk niet goed is. Ik heb natuurlijk wel de winkelier aangeschreven, maar die reageert alleen met ik heb de monteur opdracht gegeven om kontakt met u op te nemen.
De monteur belde inderdaad vrijdag om 10 voor 6 maar ik zat in de auto en kon niet opnemen, om 5 voor 6 was ik thuis en heb ze terug gebeld en kreeg een bandje. jammer geen afspraak maken dus wachten tot maandag
Zaterdagochtend echter kreeg ik een mail dat ik kontakt op moest nemen met de monteur voor het maken van een afspraak vanaf maandag. Dit ga ik uiteraard doen.
De bovenstaande vraag heb ik aan de leveranvier van de wasdroger gesteld maar die geeft gewoon geen antwoord. Ook heb ik whirlpool aan\geschreven en het antwoord van hun was:
"Dit spijt me bijzonder om te horen. Belt u ons zo snel mogelijk voor een herhaal afspraak? Wanneer een apparaat storingen blijft vertonen of het is niet op te lossen, dan wordt er gezorgd voor een passende oplossing. We kunnen echter een apparaat niet crediteren omdat we niet de verkopende partij zijn.
Kan iemand mij hier vertellen wat mijn rechten zijn? Moet ik nu wachten tot dat dat krengeding zo vaak kapot gaat dat hij vaker stil staat dan dat je hem kan gebruiken of heb ik recht op een vervangend toestel?
het is een lange vraag ik weet het maar ik hoop dat hier iemand aanwezig is die mij wel antwoord kan geven op mijn vragen