BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe smartcard canaldigitaal kosten betalen?

Bijdrage door gebruiker
11-05-2009
3 reacties

Hallo,

Sinds een jaar of 3 hebben we op de camping een schotel met een abonnement van canal digitaal. Vandaag ontving ik een brief van ze met daarin een nieuwe smartcard. Dit zou nodig zijn om ons satelliet signaal beter te beveiligen en de kwaliteit van mijn zender aanbod te kunnen blijven garanderen.

Klinkt tot dusver allemaal prima als dat volgens hun nodig zou zijn. Tot ik lees dat ze schrijven dat ik zal begrijpen dat er kosten zijn verbonden aan het verbeteren en vervangen van mijn oude smartcard. Canal digitaal neemt het grootste deel voor zijn rekening maar of ik maar even de machtiging wil tekenen dat ze € 9,95 van mijn rekening kunnen halen.

Daarna een hoop geblabla over een kado van hun kant dat je dan tijdelijk naar meer zenders kunt kijken en als je maar snel genoeg bent met de machtiging in sturen dat je nog eens 3 maanden naar meer zenders kunt kijken. Hier heb ik echter helemaal geen behoefte aan.

Mijn vraag is eigenlijk: kan dit zomaar dat ze hier geld voor vragen? Ik heb toch niet gevraagd om deze nieuwe smartcard... ik betaal maandelijks mijn abonnement en heb aanschaf kosten gehad. Als hun het nodig vinden om iedereen opeens nieuwe kaarten te gaan sturen hoeft dit mij toch geen geld te kosten??

In de brief staat wel dat je de nieuwe moet activeren, na 2 juni is de oude niet meer te gebruiken. Er staat echter niets in de brief vermeld wat er evt. zou gebeuren als ik de machtiging niet onderteken en dus niet zou betalen.

Wie heeft voor mij het antwoord?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.