Ik heb afgelopen week via een webshop een koffiezetter gekocht. Na deze 1 keer gebruikt te hebben bleek dat hij er een plasje koffie onder te kan ligt en dat bij het schenken de koffie langs de kan druipt aan de voorkant. Ook stond er in de omschrijving op de website dat er een thermoskan bij zit. Dit is echter een kan van metaal, zonder enige isolatie aan de binnenkant. Een andere thermoskan die ik heb is aan de binnenkant bijvoorbeeld gespiegeld.
Enfin, ik heb gebeld met de webshop en uitgelegd waarom ik niet tevreden ben en heb gezegd dat ik de koffiezetter wil retourneren omdat deze niet aan mij kwaliteitseisen voldoet. De webwinkel zegt dat ze de koffiezetter alleen terug willen nemen als hij nog niet is gebruikt of als ik hem heeeeeel goed schoonmaak, zodat niemand merkt dat hij al een keer is gebruikt. Ik kan de koffiezetter ook terugsturen als ik denk dat hij kapot is, maar dan sturen ze een nieuwe en die hoef ik niet, omdat de warmhoudkan die er bij zit de koffie niet echt lang warm houdt. Een top van de webshop was om de kan eerst om te spoelen met warm water, voordat de koffie wordt gezet.
Staat de webshop in haar recht om te weigeren het product te retourneren?