BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

na aankoop geen recht op retour

Bijdrage door gebruiker
02-10-2012
6 reacties
Afgelopen week heb ik een coolcube drankenkoelkast van Cocacola gekocht bij Block. Bij thuiskomst de stecker in het stopcontact gedaan en het apparaat maakte een vreemd geluid. Ik dacht dat de koelvloeistof in de koelkast moest doorlopen en het geluid minder zou worden. Na 3 uur nog steeds het zelfde geluid. Stecker uit het stopcontact gehaald en na 3 dagen teruggegaan naar de winkel. hiebij wil ik het produkt terug brengen en mijn geld terug : was de vraag. "Helaas kunnen we geen koelkasten terug nemen om dat het een voedingsproduct is".
Waar op ik zei dat het een drankkoelkast van Cocacola was. "wij kunnen alleen koelkasten terug nemen als u het op internet had gekocht, daar heeft u wel 8 dagen niet goed geld terug garantie". Daar was ik zeer verbaast over en zei dat je dus meer garantie en service krijgt als je op internet een produkt koopt. Dat was inderdaad waar zei de verkoper. Toe ik de winkel had verlaten heb ik direct het hoofdkantoor van Block gebeld of dit de normale proceduren is. "helaas meneer u heeft hem niet op internet gekocht dus geen recht op retour of geld terug".
Dit heb ik nog nooit in welke winkel meegemaakt.
verder heb ik sterk de indruk dat de artikelen die op internet worden verkocht en weer terug komen naar de winkels gaan, anders was zowel de doos als de koelkast niet beschadigd.
Wat zijn mijn rechten hier in.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.