Nadat ik mijn Mio Navigatie ter reparatie (garantie) in juni 2006 heb weggebracht bij FOKA in Rotterdam waar ik hem heb gekocht, vertelde ze mij dat dit ongeveer 6 weken kon duren. We hadden hem nodig voor onze vakantie begin september. Dus ik dacht mooi op tijd. Niet dus!!
Na iets meer dan 6 weken gebeld of de navigatie al klaar was, maar ze wisten het niet. Wel gingen ze gelijk bellen met de importeur. Ze belden me terug met de melding dat de importeur van MIO in Nederland hem naar een verkeerde zaak had teruggestuurd. Deze zaak was vlak bij de zaak waar ik de koop gedaan had en ik zei "ga hem dan daar even halen". Maar nee zo werkt het niet mevrouw. De zaak moet hem eerst terug sturen naar de importeur en dan weer naar ons. Dit zou in 1 week geregeld zijn, nog ruim op tijd voor onze vakantie. Na 1 week heb ik weer gebeld maar er was nog niets bekend. Weer na 1 week gebeld en nog steeds niets bekend. Uiteindelijk zijn we er zelf maar heengegaan en geëist dat we een nieuwe van de zaak of een vervangend toestel wilden hebben. Dit kon niet want het bedrijf was volgens hun niet aansprakelijk, maar de importeur! Nou zei ik dan wil ik dit van de importeur, ga maar bellen. Dit zouden ze de volgende dag gaan doen omdat er nu niemand meer zou zijn het was inmiddels 17.30. Ik had gezegd dat ik de navigatie nodig had voor de vakantie en dat we as zaterdag weg moesten. Het bezoek was op woensdag. Op donderdag heeft de zaak mij gebeld met de mededeling dat de importeur een vervangend apparaat op zou sturen en dat deze vrijdag er zou zijn. Dit was inderdaad het geval. Op vrijdag hebben we het vervangend apparaat opgehaald. Dit zat vol met krassen en zat in een plastic zak. Ook zat er een reparatiebon bij dus duidelijk geen nieuw apparaat een gebruikte!! Na onze vakantie maar weer eens gebeld met de vraag of mijn Mioal gevonden was. Maar de man van de servicedesk vond dat ik niet moest zeuren, ik had nu toch een Mio!! Ik zei ik wil mijn eigen Mio terug en dat deze MIO een gebruikte was en ik niet wist hoe oud hij was. Hij zou nog een keer contact opnemen met de importeur. Na 10 minuten belt hij terug dat ik eigenlijk heel tevreden moest zijn mijn mijn nieuwe MIO. En ook dat ik mijn eigen MIO niet meer terugkreeg. En dat de garantie van de "nieuwe MIo inging op de datum dat ik de vorige had gekocht". Ik zei toen, ik weet genoeg. Dit kan toch niet, een nieuw apparaat in een plastic zak??!!
Met garantie vanaf de datum van aankoop van mijn eigen MIO.
Ik ben gewoon belazerd. Wat kan ik nog doen?? Helpt u mij altublieft