In September 2021 kocht ik via MediaMarkt online een Samsung 65” televisie voor €1.698. Enkele maanden later, rond december 2021, ging het toestel defect. Aangezien de prijs van de televisie toen al gestegen was naar ongeveer €3.400, heb ik bij elk contact uitdrukkelijk en herhaaldelijk aangegeven dat ik **géén geld terug wilde ontvangen**. Als reparatie niet mogelijk zou blijken, was ik bereid om de televisie zelf te laten repareren, aangezien onderdelen ruim beschikbaar zijn.
MediaMarkt verwees mij door naar Servilux, een extern reparatiebedrijf in België. Zij haalden de televisie op voor diagnose. Na enige tijd kreeg ik te horen dat reparatie niet mogelijk was, maar dat ik dezelfde televisie retour zou krijgen en dat ik via Samsung een omruilnummer moest aanvragen. Dit heb ik netjes gedaan, zoals gevraagd.
Tot mijn verbazing kreeg ik vervolgens bericht van Servilux dat ze de televisie niet wilden teruggeven, ondanks mijn herhaalde verzoeken. De communicatie verliep zeer stroef: telkens dezelfde medewerker aan de lijn, zeer onvriendelijk en niet oplossingsgericht. Er werd zelfs gesuggereerd dat ik akkoord moest gaan met iets waar ik nooit mee heb ingestemd.
MediaMarkt beloofde meerdere keren dat ik teruggebeld zou worden door een hogere afdeling, maar dit is tot op heden nooit gebeurd.
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.