Beste discussianten,
Ik denk dat ik mijn verhaal kort kan houden in hoop dat iemand van jullie hier wat aan kan hebben.
Enige tijd geleden (eind januari) had ik bij de MediaMarkt Eindhoven een mooie Sharp Aquos 46 inch (model LC-46LE824E) LED-televisie aangeschaft en het behoeft geen betoog dat ik ontzettend blij met mijn aankoop was. Toen de televisie door de bezorgdienst geleverd was, bleek de onderkant van de doos helemaal nat en vies te zijn. Toen ik het ontdekte, was ik natuurlijk minder blij en besloot om bij de MediaMarkt langs te gaan: twee dagen na mijn ontdekking was ik al in Eindhoven.
Op de TV-afdeling (op de begane grond) had ik één van de medewerkers gesproken en mijn verbazing was groot toen ik zag hoe vriendelijk en behulpzaam de jongeman was die voor mij de omruiling van de televisie keurig geregeld heeft.
De tweede televisie die bij mij bezorgd werd bleek echter defect te zijn: deze had een groot aantal dode pixels (het is toch niet zo fijn als je een televisie van zo'n formaat, kwaliteit en prijs hebt), de LED-verlichting was niet goed (bij het egaal beeld kon je duidelijk witte dikke verticale lijnen zien) en er was iets mis met de energiebesparende functie. Het is duidelijk dat ik deze televisie niet wilde hebben, maar ik kon deze helaas niet zomaar omruilen of retourneren aangezien het termijn van 14 dagen na de aankoop al was verstreken. Ik nam dus contact met Sharp op en een weekje later stond een monteur van het reparatiebedrijf KEBE bij mij op de stoep. Nou, wat mij verteld werd is dat mijn televisie niet gerepareerd zou kunnen worden (wat ik tevens al zelf wist aangezien men dan het hele paneel zou moeten vervangen wat net zo veel als de televisie zelf kost). De televisie werd toen gewoon meegenomen om "gerepareerd" te worden. Nadat ik een brief naar de directie van de MediaMarkt Eindhoven had gestuurd waarin ik geprobeerd had mijn situatie uit te leggen, kreeg ik één dag later een zeer vriendelijk telefoontje van de Klantenservice waarbij mij verteld werd dat ik de televisie kan komen omruilen (niet veel mensen hebben zo veel pech).
Mijn tv-toestel kwam terug van de reparatie (er werd niets aan gedaan) en ik ging ermee naar de MediaMarkt. Daar werd ik op een zeer keurige manier geholpen en mijn televisie werd omgeruild voor een nieuwe televisie! Deze is echter helemaal goed en ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden met mijn aankoop ben! In de afgelopen jaren had ik veel soortgelijke producten gekocht, maar zelden werd ik als klant door de medewerkers van zo'n grote winkel zo netjes behandeld.
Ik moet zeggen dat ik regelmatig bij de MediaMarkt Eindhoven wat zaken koop, maar nu hebben ze me nogmaals laten zien dat hun service en klantvriendelijkheid uitmuntend zijn! Ga zo door, MediaMarkt, en de klant zal je ook niet in de steek laten!!!