4 dagen geleden heb ik de Audio Diva van Packard Bell gekocht, echter dit apparaat brengt meer zorg dan plezier. De eerste problemen ondervond ik al bij het overzetten van mp3tjes naar het apparaatje, na zo'n 600 Mb kreeg ik een error (er kan 2 Gb op!). Na drie keer leegmaken en opnieuw beginnen wilde het eindelijk lukken. Maar enkele van de mp3tjes die er nu op staan blijven hangen, je hoort zeg maar 1 zinnetje totdat je hem doorspoelt naar het volgende nummer. Op internet las ik verschillende slechte reviews over het apparaat (mensen die al toe zijn aan hun 3e apparaatje en die doet het nog niet goed) dus ik besloot het niet eens te proberen met een reparatie en mijn geld terug te vragen. Helaas voor mij staat er op het bonnetje van de Kijkshop dat het alleen terug gebracht mag worden (binnen 16 dagen) als de doos er onbeschadigd bij zit. De verkoper was ook niet over te halen om het toch terug te nemen. Ook Packard Bell wil mij niet direct verder helpen, ik mag het terugbrengen naar de winkel en als de winkel dit niet wil, dan moet ik een brief schrijven naar Packard Bell, MAAR ze kunnen mij niet garanderen dat ze antwoorden op de brief binnen de periode van 16 dagen waarin ik mijn geld terug kan krijgen. Uiteindelijk is de conclusie voor mij dus dat ik nou eenmaal troep heb gekocht en dat ik er ook niet meer vanaf kom. Mag dit? Mag de Kijkshop weigeren om een apparaat dat niet doet wat hij hoort te doen terug te nemen? Mag Packard Bell er op deze manier mee omgaan? Wat betreft de Kijkshop: er staat toch ook in artikel 6:233 dat algemene voorwaarden niet onredelijk bezwarend mogen zijn? En als ik een mp3-speler koop ga ik er toch vanuit dat deze werkt en kan ik het doosje toch weggooien?