In oktober 2006 is onze koel/vriescombinatie geleverd door BCC, nu staat deze bij ons in het schuurtje. Omdat ik al in een ander winkel had gehoord dat sommige koelkasten bij een bepaalde omgevingstemparatuur er mee stoppen heb ik specifiek gevraagd tot hoe laag de omgevingstemperatuur mocht zijn. Toen werd mij gezegd dat het tot -16 graden kon worden voordat deze er mee stopt. Nu is dus net voor de kerst de koel/vriescombi er mee gestopt....voor 160 euro eten bedorven + het dessert van de kerst gesmolten. Bij de klachten infolijn (a 30 eurocent p.m en kosten van de mobiele telefoon vervolgens 10 min de wacht) zeggen ze me nu dat het komt omdat de omgeving temp lager is geworden dan +10 graden. En dat hij er dan mee stopt. Weinig boodschap aan dat het meisje in de winkel iets anders heeft gezegd. (want ik kan mn collega's toch niet afvallen) Nu heb ik dus een product gekocht onder valse voorwendselen....en hier heb ik dus niks aan. Nu vraag ik met af heb ik het recht om te eisen het product terug te nemen en het aankoopbedrag te vergoeden? (incl 5 jaar garantie die er bij gekocht zijn). Want ja een koel/vries combi die al het te koud of warm wordt het niet meer doet...niet echt handig...
Help!!