Allen,
Ik heb maandag een Televisie gekocht bij de Mediamarkt in Amsterdam Arena. Mooie aanbieding, TV opgehaald en meegenomen naar mijn Appartement in Culemborg.
Thuisgekomen zie ik bij het openen van de doos dat er een beschadiging op de TV zit. Iets wat ik erg jammer vind. Tevens is het plastic zakje met de accesoires open.
Bijzondere Situatie als je het mij vraagt maar helaas is de Mediamarkt al gesloten dus voor reactie niet bereikbaar.
De dag erna blijken mijn ouders zo aardig te zijn geweest om de Doos al met de auto mee naar mijn ouderlijk huis te nemen (ruimtebesparing) en bel ik dus maar even naar de Mediamarkt om te vragen hoe we dit oplossen.
De reactie van de Dame was alles behalve prettig.
Kort samengevat:
- Ze begon mij de les te leren
- Ik moest niet doen alsof ik wist hoe hun procedures voor defecten werkt
- Ik moest het ruilen in de doos met alle accesoires.. (ondanks dat ik herhaaldelijk heb gezegd dat dit gaat om een defect product)
- Ik kan er niet mee naar Utrecht, dat ik de doos niet heb is mijn probleem en ze gaat me absoluut niet verder helpen
- Als ik uiteindelijk zeg dat ik niet tevreden ben en ik graag een oplossing / haar manager spreek omdat ik anders genoodzaakt ben contact op te nemen met de consumentenbond / kassa verbreekt ze de verbinding (LOL!)
Episch grappig dus, vooral omdat de dame niet doorheeft dat het consumentenrecht voor defecte producten niets te maken heeft met je bedenktijd en ruilen van producten.
Hierbij even mijn verhaal om te delen en mijn vraag aan jullie wat precies fatsoenlijk is om hierin te doen.
Ik moet een 46" TV mijn appartement op tillen (we hebben geen lift) en zonder doos snel bij de hand kan ik moeilijk verdere schade voorkomen.
Wat me dwars zat bij de TV is dat het erop lijkt alsof deze al eerder gebruikt is (beschadiging / open verpakkingen) maar de reactie van de klantenservice slaat alles.
Hieronder alvast de mail naar de bedrijfsleider van Amsterdam Arena, jullie blijven op de hoogte