Vorige maand is mijn Mp3-speler van het merk Ipod kapot gegaan. Ik ben naar een Apple store gegaan en deze vertelde mij dat dit te wijten was aan een kapotte harde schijf. De medewerker van de Apple store zei er ook bij dat een harde schijf nog niet kapot mocht gaan na nog geen anderhalf jaar tijd en ik dit zou moeten aan kaarten bij de Apple klantenservice.
De fabrieksgarantie van 1 jaar is echter verlopen en toen ik de Technische Helpdesk van Apple belde kreeg ik ook te horen dat ik volledig moet opdraaien voor de kosten van de reparatie. Dit komt neer op zo'n 270 euro. Dit vind ik een zeer hoog bedrag voor een reparatie van een onderdeel waarvan het kapot gaan niet eens aan mijzelf te wijten is. De Ipod heeft mij in December 2005 312 euro's heeft gekost. En ik heb de Ipod slechts 1 jaar en 5 maandenin gebruik.
Wat moet ik doen? Wie kan ik aansprakelijk stellen, de fabrikant (Apple) of de verkoper (V&D)? En zal dit enige kans van slagen hebben? Ik vind een reparatie van 270 euro een beetje te gortig voor een harde schijf van een mp3 speler. Ik neem toch aan dat de levensduur enafschrijvingsperiodevan zo'nmp3 spelerlanger is dan 1 jaar en 5 maanden.