BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kan digitaal abonnement niet stop zetten na retour product

Bijdrage door gebruiker
15-10-2024
14 reacties

Ik heb laatst een product gehaald bij de kuus shop waarbij een een camera voor de veiligheid kan bestellen.

Hierbij kon je online dus ook een abonnement koppelen als je een camera gelinkt had staan aan hun app.

Nu heb ik de camera geretourneerd omdat het overduidelijk een dropshipping website is, daarnaast was de camera gewoon van hele lage kwaliteit.

Na het retourneren van de camera was het niet mogelijk in de app meer om het abonnement stop te zetten. Dit moet lijkt mij ten alle tijden mogelijk zijn.

Zij zeggen dat dit door de AVG wetgeving niet kan? Ik heb aangegeven dat het mijn gegevens zijn en ik hun toestemming geef om mijn abonnement stop te zetten.

Hun oplossing is momenteel om mij weer een product te sturen, zodat ik die kan koppelen aan de app en dan weer kan loskoppelen en dan het product weer terugstuur, dit zijn natuurlijk extra stappen waarbij het mij lijkt dat deze niet benodigd zijn.

Dus mijn vraag is:

Hoe legaal is dit? Het lijkt mij dat ik ten alle tijden mijn abonnement moet kunnen stopzetten ook zonder product.

Wat kan ik hier aan doen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.