Hallo allen,
Hebben op 25-07-2003 een indesit wasmachine aangeschaft. Deze werd pas geleverd op 27-08-2003 !!!!!!!!
Alles ging goed tot 03-03-2004. Machine klapperde (onbalans) en maakte een schavend geluid.
Week later (10-03) pas monteur op de stoep (dit gebeurt trouwens elke keer). Conclusie monteur; "kuipgroep vervangen............heb ik alleen niet bij!".
Op 01-04-2004 allerlei onderdelen vervangen, maar op 20-04-2004 alweer kassa (sorry voor de uitdrukking).
Bij bezoek op 29-04 conclusie;"schokbrekers kapot.........heb ik alleen niet bij!".
Op 7-5 wederom bezoek van monteur die de schokdempers heeft "gemodificeerd".
Op 4-6 nogmaals een bezoekje van monteur en bij het weggaan bleek dat men nogmaals moest terugkomen om de veren te vervangen................................
De veren zijn vervangen op 10-6-2004, maar machine nog steeds niet goed!!!!!!!!
Na overleg is er besloten om op 5-7-2004 een nieuwe wasmachine van hetzelfde type te leveren.
Deze machine heeft het redelijk lang volgehouden.....................gaf pas een storing op 29-04-2005 (maakte ongelofelijk veel herrie en programma liep gewoon door) ..............en de monteur verscheen op 18-05-2005. Hij heeft de pressostaat vervangen.
Nu zijn de problemen pas goed begonnen;
begin september 2005 opnieuw problemen, veel herrie en af en toe doorlopen programma (klok loopt door), maar dus net buiten de grantietermijn van 2 jaar (verliep op 26-08-2005). Na contact met de verkoper zou deze contact opnemen met de service-maatschappij van indesit (Firma Merloni), omdat ik dit zelf dus niet meer wilde doen na alle sores die ik al had gehad. Hij vertelde erbij "dat deze firma niet zo moeilijk zou doen over die paar dagen buiten de garantietermijn".Na een week nog niets gehoord van de firma Merloni en nog maar eens contact met de verkoper. Degene die ik nu aan de telefoon kreeg (technische dienst), was van niets op de hoogte, maar zou alles in het werk stellen om mij zo spoedig mogelijk antwoord te geven. Na 2 weken nogmaals gebeld, en nu vroeg men mij langs te komen met alle bonnen om een duidelijk verhaal op te kunnen stellen. Nu kreeg ik binnen 4 (werk-)dagen bericht;
"Indesit was bereid om voor een bedrag van â?¬ 73,= de machine te komen repareren". De verkoper vond dit een acceptabel aanbod, ik dus niet, want na 2 machines die eigenlijk nooit goed hebben gefunctioneerd, 8 opgenomen vrije dagen (want men wist nooit precies welk dagdeel de monteur zou komen), en een hoop ergernis later, zou ik dus nog eenseen bedrag van â?¬ 73,= en nog een vrije dagmoeten offeren.......................
Neem hierover morgen nog maar eens contact over op met de Firma Indesit, om te kijken wat hun reactie hierop is, maar ik zou ook graag van jullie vernemen hoe jullije erover denken..................
Sorry voor het lange verhaal, Rutger