BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Indesit (Ariston) weigert reparatie

Bijdrage door gebruiker
30-08-2007
7 reacties

Beste experts, ik zit met een probleem.

Mijn wasmachine is 27 augustus 2007 kapotgegaan en ik heb dat gemeld bij Indesit op het service telefoonnummer 0900-2025254. Dit service nummer kost 15 cent per minuut en ik heb 15 minuten moeten wachten alvorens ik in contact kwam met iemand van de technische dienst. Ik kreeg te horen dat er een monteur op 28 augustus tussen 08.00 en 16.00 langs zou komen en ik heb hiervoor mijn telefoonnummer achtergelaten. Naar mijn weten heb ik de telefoon constant in de gaten gehouden. Ikmoet zeggen dat ik evenboodschappen heb gedaan. Aangezien ik op 28 augustus rond 16.00 uur nog steeds geen bezoek van de monteur had gehad, ben ik weer gaan bellen met het dure service nummer. Na 8 minuten wachten heb ik de verbinding verbroken en besloot de volgende dag te bellen. Op 29 augustus heb ik weer de technische dienst gebeld en na 7 minuten, kreeg ik Erik van de technische dienst aan de lijn. Ik vroeg naar de status van mijn afspraak. Erik vertelde me dat de monteur op 27 augustus bij mij was langsgeweest. Het bevreemde mij dat ik dan niet gebeld was. Achteraf toen ik de reclamepost ging doornemen, zag ik dat de monteur bij mij was langsgeweest en een kennisgeving van bezoek in mijn brievenbus had gedaan. Die kennisgeving betrof een reparatiefactuur zonder bedrag met "Coulance" aangekruist. De monteur had het papiertje dubbelgevouwen en had een blanco acherkant. Het was daarom bij mij niet eerder opgevallen.

Anyway, de service desk van Indesit vertelde mij dat de monteur toch besloten had EUR 42.50 in rekening te brengen omdat ik op dat moment niet thuis was om de monteur te ontvangen. Pas na ontvangst van de EUR 42.50 wordt er door Indesit een nieuwe afspraak gemaakt. Op advies van Indesit heb ik een e-mailklacht ingediend bij consumentenbelangen@indesitcompany.com

Maar ja, dat kan wel een eeuwigheid duren en inmiddels puilt het wasgoed natuurlijk op ;(Mijn wasmachine pompt niet af en heb daarom het water aan de onderkant laten leeglopen om het nog aanwezige wasgoed uit de trommel te krijgen. Type wasmachine: Ariston AVF 149Aankoopdaturm: 19 juli 2006 Garantie: 2 jaarFoutmelding wasmachine: F-05

Wie weet wat ik nog kan doen in deze case ?

Wie weet misschien wat code F-05 betekent ?

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de Indesit service desk ?

Ik hoor het graag allemaal ! ;)

Groeten

Alexander

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.