BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hulp bij oplossen problemen koffiemachine philips, hoe moet ik het aanpakken?

Bijdrage door gebruiker
02-03-2021
254 keer bekeken
7 reacties
Afbeelding bij deze post - Hulp bij oplossen problemen koffiemachine philips, hoe moet ik het aanpakken?
Op 25 nov 2020 een philips latte go koffiemachine gekocht via de website van philips. Bijna 600 euro koste de machine.
De week voor 8 februari kreeg de machine problemen..1e keer gaf hij wel koffie andere keer liep het in de lekbak met overstroming tot gevolg.. tot hij uiteindelijk met geluk nog een bakje koffie gaf..
Alles goed schoongemaakt gereinigd ontkalkt gesmeerd enz Maar zonder effect. De machine is nog geen 3 maand oud!

Philips gebeld dame klantenservice was erg vriendelijk en begreep dat ik wat geïrriteerd was over de nu al niet goed werkende machine.
Mijn irritatie werd groter om te horen dat ik de machine op moest sturen en hij gerepareerd ging worden met gevolg dat we dus 10 dagen zonder koffiemachine zaten.. dus kon weer alles schoon en droog maken vervolgens eb doos zoeken die groot genoeg was een hem stevig inpakken en afgeven bij dhl
Op 17 februari kwam de machine retour
Boilerpin was vervangen stond op de bon. Bij het uitpakken zie ik tot mijn schrik dat er een enorme kras op de behuizing zit als gevolg van de melk opschuimer die ze met de ijzeren punt tegen de behuizing hebben ingepakt. Philips weer gebeld kon de machine weer retour sturen eb ze zouden het maken, geen koffie gezet want kon ik alles weer schoon en droog gaan maken. Behuizing is verwisseld dus machine retour op 24 februari. Behuizing zit er nu slordig aan en lekbak is er slap bevestigd nu. Geen wonder als de machine steeds los en dicht geschroefd wordt. Ik doe de machine starten water erin en eindelijk weer koffie, en zowaar ineens water rond de machine.. wat blijkt een barst in de water tank,, weer philips gebeld en nu aangegeven dat ik het echt zat ben een machine van ondertussen 3 maand oud die daarvan bijna 1 maand bij hun is geweest. Ze hebben er geen boodschap aan een krijg een nieuwe tank toegestuurd.. de tank kwam een dag later maar moesten zelf de behuizing over schroeven op de nieuwe tank. Nu 1 week later blijkt als we koffie zetten dat de koffieuitloop/tuit naar beneden zakt tot op de mokken door de lichte trilling van het apparaat bij het koffie zetten en bonen malen. Hoort niet maar komt gewoon dat de machine slap is geworden van het open en dicht maken.
Voor het eerst na zoveel bakken koffie de melding leeg koffie dik bak ik dat gedaan terug geplaatst en ja wel melding blijft hangen, en kan dus weer geen koffie zetten zolang hij deze melding geeft. Machine aan en uit geen effect, stekker eruit voor reset geen effect, uiteindelijk zetgroep verwijderd en daar verdween de melding en kon ik weer koffie zetten.. er zit dus weer een storing want nu 3x gebeurd omdat ik wou afwachten of het 1 malig of structureel zou zijn.. maar het is dus structureel 3 uit 3 keer..

Philips gebeld dat ik het nu zat ben en een nieuwe machine wil of mijn geld terug zodat ik andere machine kan kopen. Maar nee dat ging zo niet en moet de machine maar opsturen of accepteren dat de koffietuit zakt en de storing te verhelpen is met het elke x verwijderen van de zetgroep. 3x hetzelfde onderdeel kapot binnen de garantie geeft pas recht op een nieuwe machine vlgs de klantenservice

Ik vind het echt onacceptabel dat een vrij dure machine zo snel kapot is vervolgens dat hij steeds beschadigd door transport en reparatie en nu wederom storing. Ik moet toch zeker een jaar of 4 een apparaat van zo'n prijsklasse kunnen gebruiken..
Wat is nu het beste wat ik kan doen?




Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.