Goedendag. Ik ben sinds oktober 2004 in het bezit van een digitale camera, de Minolta Dimage G530. Een plezierig klein cameraatje waarvan sinds enige tijdiets aan de belichting mankeert. Neem ik een foto met daglicht dan is de foto overbelicht. Neem ik 's avonds een foto met flits dan is de foto prima. Mij fotohandelaar waar ik het toestel toendertijd gekocht hebt vertelde mij dat een reparatie in ieder geval € 150.-- gaat kosten. Een naar mijn mening volstrekt belachelijk bedrag. Daar koop je een nieuwe camera voor tegenwoordig. Ik ben op zoek gegaan naar de reparatie afdeling van Minolta Konica en telefonisch meldde men mij dat voor €160.-- de boel gerepareerd wordt wanneer dat binnen het bedrag past anders krijg je aanbod voor een andere (hogere) prijs. Ik ben mij er van bewust dat wij in een wegwerpsamenleving leven. Maar bij fototoestellen gaat het dan doorgaans om plasticweggooitoestellen. En niet voor een toestel waar ik toendertijd meer dan € 300.-- voor betaalde.
Mijn vraag is wat u vindt van dit soort reparatiebedragen? Wat u vindt van deze wijze van afhandelen van Konica Minolta? En of er misschien bij u weten een alternatief is om mijn camera te laten repareren?
Met vriendelijke groet, Dirk Visser