Hoi,
Sinds een jaar ben ik een gelukkige eigenaar van een Philips HardDisk recorder met GuidePlus+ EPG (electronisch Programma Gids). Dit systeem werkt met (teletekst) informatie die meegestuurd wordt op een bepaald kanaal: het 'hostkanaal'.Echter, nu heeft Gemstar (de makers van GuidePlus+) besloten, dat Eurosport totale dekking heeft in Nederland en daarom TMF per 1 augustus niet meer als hostkanaal te laten fungeren (zie ook http://www.europe.guideplus.com/En/help/countries_hostchannels.html).En nu komt mijn probleem: Ik mag mij gelukkig prijzen om in de regio Goude te wonen, want daar zwaait de prinicipiele Rekam de scepter zwaait: zij proberen zo veel mogelijk zenders (40+) op de kabel te knallen, waar het merendeel niet naar kijkt (e.g. franse TV5, France2, italiaanse Rai1, etc) voor zo weinig mogelijk geld (en soms signaal kwaliteit).En om dit voor elkaar te krijgen zijn zij tegen kanalen zoals Eurosport en Discovery, aangezien zij geld vragen per aansluiting en niet per abbonee die daadwerkelijk Eurosport/Discovery wil hebben (zie ook www.rekam.nl/ dan 'Vragen' en 'Eurosport').Ik zit dus met een mooie harddisk recorder, waar ik dadelijk geen EPG meer heb, waardoor ik een fijne functionaliteit moet missen.
Communicatie is zeer handig geregeld: Rekam reageerd gewoon niet op vragen waar zij niets aan kunnen oplossen, bij Gemstar staat dat je bij problemen contact op moet nemen met de fabrikant van het apparaat (in mijn geval Philips) en aangezien Philips alleen een licentie heeft genomen op het GuidePlus+ systeem, zeggen zij dat ze zelf ook niets in de pap te brokkelen hebben. Zucht...
Mijn vraag hier is nu: zijn er meer mensen in de regio Gouda die een soortgelijk probleem heeft met (elk willekeurig merk) harddisk/DVD recorder met GuidePlus+. Of is er misschien ergens anders in Nederland ook geen Eurosport te ontvangen? En kunnen wij dan met z'n allen de handen in elkaar slaan en proberen hier iets aan te doen bij de Rekam of bij Gemstar? Wellicht via Kassa misschien?
Groet,Chris.