BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Garantieregeling Miele

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
22-10-2006
  •  
3 antwoorden
  •  

Ik heb in augustus van 2002 een nieuwe Miele koel-vriescombi gekocht, met daarbij een extra garantie van 10 jaar.

Afgelopen week is mijn vriezer plots kapot gegaan. Ik heb Miele gebeld om een afspraak te regelen om mijn vriezer te laten maken. Ik ben een alleenstaande vrouw en ik werk 3 dagen + 2 ochtenden per week in het onderwijs. Ik gaf aan dat ik deze week vakantie had en dat ik daarna enkel op 2 middagen thuis was en dat ik niemand heb om een monteur binnen te laten. De eerste plaats in de agenda was vrijdag 3 november, dus pas 2,5 week nadat mijn vriezer kapot is gegaan!! Toen ik zei dat ik het erg lang vond duren, werd mij verteld dat ik anders maar een vrije dag moest nemen. Ik gaf aan dat het voor mij onmogelijk is om zomaar een (mid)dag vrij te nemen, maar er werd bot op gereageerd.

Ik heb zelf geprobeerd om een afspraak te maken met een bedrijf dat Miele-apparatuur mag repareren. Maar die man zei dat het waarschijnlijk iets met een chip is en dat hij die spullen niet heeft.

Nu kom ik er net achter dat mijn koelkast het ook niet meer doet. Ik wil graag weten wat mijn rechten zijn. Ik kan geen 2 weken zonderkoelkast en heb zelf geen geld om het door iemand anders te laten maken. Kan iemand mij advies geven?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.