BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie MDspeler

Bijdrage door gebruiker
21-12-2004
4 reacties

Ik heb 30 september een draagbare Sharp MDspeler gekocht bij de It's. Na ruim een week begon deze al kuren te vertonen: rare geluiden bij het aflezen van een minidisk en dat aflezen kon ook al gauw 5 minuten duren. Na tweeenhalve week speeldehet apparaat zelfs helemaal niet meer af. Omdat ik een uur reizen van het filiaal af woon, kon ik pas enkele dagen later weer terug naar de It's. Daar werd mijn MDspeler opgestuurd om gemaakt te worden. Mij werd niets verteld over de eventuele kosten die ik zou kunnen krijgen als het probleem door mijzelf was veroorzaakt en dus buiten de garantie viel.De reparatiezou al gauw 6 weken duren werd mij verteld.

8 weken later kon ik hem ophalen. Natuurlijk vol hoop teruggegaan, de eerste keer vergeten mn afhaalbewijs mee te nemen. Dus de volgende dag weer terug gegaan, blijkt dat het apparaat niet gerepareerd is en dat ik 42,76 moet betalen om het apparaat weer terug te krijgen. Dit omdat ik hem zelf kapot zou hebben gemaakt. "Apparaat ongerepareerd retour. Er is waarschijnlijk op gezeten, waardoor mechanisme en spindle motor verbogen zijn en niet meer betrouwbaar te herstellen zijn." Aldus de reparateur van het service centrum. Ik heb er nooit op gezeten! Laat het nou ook nog zo zijn dat ik maar een klein meisjeben van nog geen 55 kilo. Zelfs ALS ik erop zou hebben gezeten, kan ik nooit de binnenkant hebben beschadigd zonder dat dit aan de buitenkant te zien is. En aan de buitenkant is niets te zien!

Ik kon in die winkel wel in huilen uitbarsten! Mijn geld verspild aan tweeenhalve week gebruik van een MDspeler, die ik daarna nooit meer terug zou zien.

Hoe kan ik bewijzen dat de klacht binnen de garantie zou moeten vallen en dat ik er dus NIET op heb gezeten? En is de 'waarschijnlijk op gezeten' van de reparateur voldoende bewijs van de verkoper dat het defect niet al bij aankoop bestond?

Wet 'Koop en Garantie' (Wet van 6 maart 2003, Stb.110): Openbaartzich binnen zes maanden na aanschaf een defect, dan wordt ervan uitgegaan dat dit het gevolg is van een gebrek dat al bij levering bestond. De verkoper moet aantonen dat dat niet het geval is.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.