BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

fabrieksfout, ook garantie zonder aankoopbon?

Bijdrage door gebruiker
20-04-2005
7 reacties

Ik heb een Miele combimagnetron, drie jaar oud. Vanmorgen werd ik wakker van een luide plof. Beneden gekomen lag de grond bezaaid met duizende glassplinters. Het bleek dat de buitenste raam van de deur van de combimagnetron gesprongen was. Gelukkig was er op het moment dat het gebeurde niemand in de keuken, anders weet ik niet wat de gevolgen zouden zijn.

Helaas is de verkoper van het apparaat failliet, dus daar kan ik geen verhaal halen. Ik heb me vandaag gek gezocht naar de aankoopbon, maar deze kan ik nergens vinden. Zo'n gesprongen ruit lijkt mij duidelijk een fabrieksfout. Heb ik recht op herstel ook zonder aankoopbon, na drie jaar? Tot wie moet ik mij dan wenden? Mijn rechtsbijstandadviseur zei mij het telefoonnummer op de bon (heb ik dus niet) te bellen en te kijken of er een opvolger is.

Heb ik garantie, of moet ik de servicedienst van Miele maar laten komen met een nieuwe deur en de kosten zelf dragen?

Wie geeft advies?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.