Vorige week heb ik onderstaand bericht naar Siemens gestuurd. Is er toch iets te doen ondanks de garantie termijn net is verstreken? Ben trouwens benieuwd of ik en reactie ga krijgen van Siemens!
Bedankt Siemens,
Wij hebben eind 2011, dus twee-en-een-half jaar geleden een "goede" wasautomaat gekocht van het "goede" merk Siemens. product nummer WM145443/07FD9111 gekocht in de veronderstelling voorlopig verschoont te blijven van mankementen.
Vorige week kwamen wij terug van en reis van zeven weken, dus een koffer vol met vuile was. Echter toen bleek de wasmachine niet te doen wat deze hoort te doen, namelijk de vuile was schoon te maken.
Na enig onderzoek uitgevoerd door onszelf kwamen we tot ontdekking dat het probleem zeer waarschijnlijk in de aqua-stop zat.
Aangezien dit tegenwoordig zo nodig elektronisch moet kon ik zelf niets doen door bijvoorbeeld het water te laten toevoeren door een slang zonder zo'n elektronische aqua-stop!
Wij maken inmiddels zo'n veertig jaar gebruik van wasautomaten waarbij we een "mechanische" aqua-stop gebruikten tegen slangbreuk. We hebben deze steeds gecontroleerd op het functioneren en eventueel schoongemaakt van aanwezige kalk aanslag.
Nooit een probleem gehad, echter nu met zo'n electronische auqa-stop konden we niets anders dan de service dienst van Siemens benaderen met als gevolg, voorrij kosten en nog meer, waarbij de uiteindelijk conclusie van de monteur dat de aqua-stop moest worden vervangen (dat wist ik dus ook zelf al). Of wij maar €228,71 wilden betalen. Ja gedaan, maar zeer ontevreden.