Minder dan 3 jaar geleden hebben wij een Dyson v11 stofzuiger gekocht. Een tijdje geleden ging hiervan de "trigger" stuk, waardoor deze niet meer te gebruiken is. Wij spraken een medewerker van Dyson in de Mediamarkt die aangaf dat het een veel voorkomend probleem was, en het goed was contact te zoeken met Dyson. Op Twitter staat het vol met verhalen waarbij net na 2 jaar garantie dit onderdeel stuk gaat.
Op Twitter zegt Dyson hier zelf (april 2022) over:
"Klopt. We zijn bezig om de reparatieprijs van dit defect aan te verlagen, omdat het een veelvoorkomend probleem is bij de SV14 V11. We hebben u hier zojuist een DM over gestuurd, en zouden u hierin dus graag tegemoet komen."
Nu blijktna contact met klantenservice datDyson voor reparatie85 euro rekent in plaats van de gebruikelijke 125 euro.
Nu ben ik van mening dat, omdat diteen veelvoorkomend probleem is met dit onderdeel, reparatie hiervan gratis zou moeten zijn.
Ik vind dat je van een stofzuiger van 500+ euro je toch wel mag verwachten dat deze in ieder geval langer dan 3 jaar mee zal gaan (verwachte levensduur).
Ik lees online dat je naast de wettelijke 2 jaar garantie, je recht hebt op de levering van een deugdelijk product.
Helaas negeert Dyson klantenservice dit argument en houden zij vast aan de reparatiekosten. Ook de leverancier Coolblue geeft me hierin geen duidelijk antwoord, en geeft aan dat er eerst onderzoek nodig is, en dat er dan pas iets gezegd kan worden over de reparatiekosten.
Wat zijn mijn mogelijkheden en rechten hierin?