Na 5 maanden in gebruikgaf mijn Saeco Odea Go machine aan dat het moest worden ontkalkt, na alles volgens het boekje te hebben uitgevoerd, was ie weer gebruiksklaar,kopje eronder en koffiezetten maar, helaas de koffie kwam niet uitde koffieuitloop maar uitde koffiediklade,de volgende dag de machine opnieuw aangezet om het opnieuw te proberenmaar nu blijft de machinesnel knipperen waarmee het (volgens het boekje) wil aangeven dat de watercircuit gevuld moet worden. Wederom volgens het boekje moet je met een doek de koffieuitloop schoonmaken, dit is en wasschoon, heb de machine namelijk elke week met onderhoud,goed schoongehouden.
Na alles nagelopen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik alles gedaan heb wat ik als consument zou kunnen doen om een machine op een verantwoorde wijze te reinigen/ontkalken en te gebruiken,dit alles heeft niet mogen baten om de machinenaar behoren te laten functioneren. Maar eens een mail gestuurd naar Saeco met de vraag wat te doen. Het volgende kreeg ik terug:"Uw machine kan dan het beste voor onderzoek en herstel naar het service centrum komen. U kunt de machine via uw leverancier aanleveren (afhankelijk van het beleid van uw leverancier), maar ook rechtstreeks brengen of opsturen is mogelijk. Het is belangrijk, bij opsturen, om het apparaat goed, bij voorkeur origineel te verpakken, om schade te voorkomen. Bij opsturen adviseren wij verder dit met verhoogde aansprakelijkheid te doen. Onze adresgegevens, openingstijden en reparatievoorwaarden kunt u nalezen op onze site: www.saeco-service.nl. Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben." Ik heb dus maar op de site gekeken bij de voorwaarden en tot mijn verbazing zie ik: "Reparaties welke voortkomen uit slecht of niet uitgevoerd onderhoud of kalkschade vallen niet onder de garantie." Nou begrijp ik het eerste volkomen, maar het tweede " Kalkschade" Het zou toch te gek zijn dat een machine na 5 maanden en volgens het boekje werd gebruikt, gereinigd en goed onderhouden, aangeeft te moeten worden ontkalkt, als je dit vervolgens doet en hij zal "kalkschade" hebben, voor eigen kosten zal zijn... De machine is zo ingesteld dat het aangeeft wanneer het moet worden ontkalkt, daar kan een consument toch niets aan doen!?!Wie heeft ditook meegemaakt? Wie weet wat te doen?Alvast bedankt!