Ik zou het liefst hier mijn hele verhaal neerzetten,maar ik kopieer de brief die ik een maand geleden heb verstuurd naar UPC hier wel in. Nu heb ik vandaag 21/12/2006 een telefoontje gehad, dat ze een expert willen langs sturen volgende week tussen 12 en 18 uur (preciezer kunnen ze weer eens niet zijn), en 2 maanden geleden konden ze geen expert langs sturen, moest ik maar naar een eigen expert gaan, misschien in de hoop dat ik het erbij zou laten zitten, omdat het te veel moeite is.Ze komen volgende week dus langs, en ik weet niet wat ik nu nog kan doen, om een vergoeding te eisen.
(bij de brief had ik nog kopietjes van de offertes van mijn tv en dvd-speler gedaan)Brief:17-11-2006
Geachte UPC,
Ik wil hierbij een klacht indienen tegen jullie UPC Digital Box.Wij hebben de UPC Box nog op proef, en wij gebruiken de extra mogelijkheden vrijwel niet. Daarbij doen veel zenders het niet goed, haperen, of vallen ineens weg, dit is ook vooral op SBS6.
Na een tijdje UPC te hebben geprobeerd, kon ik ineens mijn analoge tv niet meer gebruiken, wel met de UPC box erop aangesloten, dan kan ik wel gewoon de kanalen zien, maar niet met alleen een analoge kabel van muur naar tv.Dit zijn ook al 2 monteurs komen checken, ik had niks verkeerd aangesloten.
Vrijwel op datzelfde moment ging mijn dvd speler kapot, terwijl hij het de laatste keer nog goed deed.Mijn dvd speler gebruik ik niet vaak en staat dus ook niet standaard aangesloten op de tv en het stroomnetwerk.De UPC box staat erachter geplaatst.Mijn dvd speler lijkt wel helemaal gereset, want openen doet hij niet meer, want er zit nog een dvd in, en loaden ook niet, wat hij normaal vanzelf meteen doet, zodra de dvd speler aangaat.
Ik heb mijn tv en dvd speler laten nakijken bij een expert, en heb daar een offerte laten doen.Van mijn dvd speler is inderdaad het (virtueel?) geheugen kapot, dit door een eletronische schok, wat het apparaat heeft geraakt.De UPC Box geeft stroom af! Als ik mijn hand daarop houd, krijg ik stroom.De expert heeft ook geconcludeerd dat de dvd speler kapot is daardoor.Wanneer ik hem zou laten maken zou ik meer betalen dan wanneer ik een nieuwe koop.En mijn dvd speler is pas 2 jaar oud!
Mijn tv; daarvan is de koaxingang in de tv kapot, deze ingangen zijn niet meer verkrijgbaar, maar hierbij heeft de expert hetzelfde geconcludeerd toen hij het van binnen bekeken heeft.
Ik ben hier dus absoluut niet blij mee, en baal ervan dat ik de UPC box heb uitgeprobeerd.Daarbij loopt mijn proef periode in januari af, en is mij toegezegd dat de proefperiode verlengd zou worden met een half jaar, ivm dat dit allemaal nog uitgezocht moest worden, en ik anders geen tv kan kijken. Graag wil ik hier ook een bevestiging van.
In eerste instantie dacht ik zelfs nog, dat dit de manier van klantenbinding was, dan kun je namelijk niet meer zonder UPC box, want alleen met de analoge kabel zie je niks, met de UPC box wel.
Ik weet ook wel dat dat niet jullie bedoeling is, maar ik wil wel dat dit opgelost wordt, en vergoed wordt.
Ik voeg kopiën van de expert bij deze brief.
Met vriendelijke groet,
Sanne Schreuder en Gijs Hellings
Adresgegevens:(***verwijderd door redacteur***)