Op 14 december kocht ik bij "Warmteservice"in Den Bosch een close-in boiler van Daalderop. Na uitpakken van de boiler merkte ik direct dat bij verdraaien van de temperatuurknop er geen "thermosstaatklik" te horen was. Bij controle met een universeelmeter bleek dat de boiler defect was. Ik heb de boiler toch geplaatst, maar zoals verwacht bleef hij koud.
De volgende dag terug naar Warmteservice. Dit bedrijf heeft de boiler opgestuurd naar Daalderop. Ik heb toen een nieuwe gekocht in afwachting van de restitutie van het aankoopbedrag. Op 4 februari (na 8 weken wachten) kreeg ik een telefoontje van Warmteservice met de verbijsterende mededeling dat, volgens Daalderop, de boiler defect was gegaan door mijn schuld. Ik zou hem hebben aangesloten zonder water in de boiler.
Mijn vraag is: Wie moet ik aansprakelijk stellen? Warmteservice of Daalderop? En wat doe ik wanneer zij mijn claim afwijzen? (en dat verwacht ik)
Ik ben ook behoorlijk boos merk ik.
Rinus van Son