BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Creative MP3 Speler met defect LCD scherm.

Bijdrage door gebruiker
21-10-2008
8 reacties

Hallo,

Ik had even een vraag wat betreft een MP3 speler van Creative. Ik ben van 3 tot 5 oktober een weekendje naar Londen geweest met het vliegtuig. Mijn MP3 speler heb ik toen op de heenreis gebruikt, en zodra ik op mijn eindbestemming was heb ik deze in mijn jaszak gestopt, die ik weer in een tas heb gestopt.

Op de terugreis op het vliegveld haalde ik hem er weer uit, en tot mijn verbazing zag ik dat het LCD scherm gebarsten was, en hierdoor was er een soort zwarte vlek ontstaan die een kwart van het scherm beslaat.Het glas voor het scherm was nog heel, het betreft alleen het scherm zelf.Ik heb de speler het hele weekend niet aangeraakt, en de speler zat in een beschermhoesje.

Nu heb ik allereerst op aanraden van een collega de fabrikant benaderd per email, met foto's van de speler, waarop zij antwoorden dat een defect LCD scherm niet binnen de garantie valt. Ik mag de speler opsturen ter reparatie of een nieuwe kopen met 10% korting in de Creative winkel online. De reden dat het buiten de garantie valt is dat het schade is die veroorzaakt is door buitenaf, het is dus geen fabrikagefout en dus kan er geen aanspraak worden gemaakt op vergoeding.

Ik vind dat persoonlijk heel erg vreemd. Ik begrijp goed dat er mensen rondlopen die onzorgvuldig omgaan met apparatuur, en/of bewust het apparaat beschadigen, maar wat dan met mensen waarbij dit niet geldt, zoals ik? Een fabrikan kan op deze manier gewoon een scherm van ongelofelijk slechte kwaliteit monteren, en dan maar wachten op het geld dat binnenstroomt aan reparaties en/of nieuwe spelers. Dat kan toch niet?

Ik heb trouwens ook al contact gehad met consuwijzer, deze geven aan dat Creative volledig in zijn recht staat als ze mij een vergoeding van de reparatie weigeren, omdat ze dus zeggen dat het mijn schuld is.

Ik heb 180 euro voor deze MP3 speler betaalt, en ik verwacht hiervoor wel een stuk service. Ik ben niet van plan een nieuwe speler te kopen, zeker niet na dit akkefietje. Dixons, de winkel waar ik de speler heb gekocht, geeft trouwens aan dat zij mij ook niet meer van dienst kunnen zijn. Creative geeft aan dat er geen garantie is, dus is er geen garantie. Wel willen ze me tegemoet komen met 5% korting op een nieuwe speler (wat dus 5% minder is dan Creative), maar dat komt neer op hooguit 10 euro, waardoor ik dus alsnog gewoon 170 euro ga betalen...

Is dit normaal, en is er nog iets wat ik kan doen hieraan?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.