BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

CI+ Module op Samsun TV werkt niet

Bijdrage door gebruiker
05-01-2013
27 reacties
Op mijn Samsung LE32D550 zit de mogelijkheid voor een CI+ module. Nu heb ik een kaart via mijn provider aangevraagd. Alleen werkt deze niet naar behoren. Eerste zender geeft groen beeld met blokjes en de overige zenders zijn zwart.

Nu heeft dit niets met mijn provider te maken. Deze heeft samen met mij kabels vervangen. De signaalsterkte gecontroleerd. De module vervangen. TV gereset. Nieuwste software. Maar het probleem is niet opgelost.

De meldingen beginnen met "Kan lijst interface niet weergeven". Daarna de melding gecodeerd signaal.

Het rare is dat na een half uur het beeld zich volledig heeft hersteld. Dan kan ik alle zenders zonder problemen bekijken. Ook als ik de kabels zo aansluit dat het qua signaal slecht moet binnen komen. Hoe langer de tv daarna uitzet hoe meer het probleem weer zichtbaar wordt.

Je begint dus met een groen beeld op 1 en zwart op de overige kanalen waarbij de melding kan interface niet weergeven. Daarna komt het beeld langzaam door en stoort hevig met blokken met de melding gecodeerd signaal. Daarna wordt het beeld beter en verschijnt af en toe blokken in het beeld en de melding gecodeerd signaal. Hierna is het beeld nagenoeg goed. Zetten we de tv uit en daarna aan, dan is er niets aan de hand. Staat de tv een tijdje uit, dan krijg je weer de bovenstaande problemen.

Het monteur van de provider gaf aan dat dit geen signaal probleem is. Wat hij normaal ziet is dat er bij een signaal probleem maar bij een paar zenders storing zijn, omdat elke zender een andere frequentie heeft. Nu zijn alle zenders zwart en vertonen dezelfde kuren.

Nadeel is dat Samsung ook geen antwoord kan geven. Ze kent de melding niet aangezien ze er maar pas werkt. Moet via de mail, maar daar zegt men dat ik het maar moet opsturen naar de reparateur.

Maar ik zie meer mensen met dergelijke problemen bij Samsung TV's, maar niemand krijgt een correct of goed antwoord. Vaak wordt er ook naar de provider gewezen, maar dat is in de meeste gevallen juist niet het probleem.

Wie kan mij hier meer over vertellen, want ik wordt nu helemaal gek van het probleem en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.