Ik heb deze zelfde vraag gisteren al gepost, maar die is door de technische storing bij kassa! verdwenen, dus hier nog maar een keer.
Ik heb een paar maanden geleden een splinternieuwe Eos 350d gekocht. Een week na aankoop ontdekte ik dat er zich een haar achter het lcd scherm bevond. Toen ik Canon daarop attendeerde, mailden ze me dat ik de camera moest later repareren.
Daar ging ik niet mee akkoord, aangezien het een nieuwe camera betrof en de haar er tijdens het productieproces is beland.
Twee dagen later vertrok ik voor mijn werk naar het buitenland en liet de zaak in eerste instantie rusten, aangezien een haar nu niet direct een enorm probleem is.
Een maand later was de haar verdwenen en begon mijn lcd scherm kuren te vertonen: het rimpelt en streept als een kapotte tv. Canon weer gemaild en mijn situatie uitgelegd. Ik kreeg weer diezelfde mail met het verzoek de camera op te sturen ter reparatie.
Aangezien ik reisbegeleider ben en journalist, gebruik ik de camera alke dag. Bovendien verblijf ik in het buitenland. Dat heb ik Canon gemaild, maar nu zwijgen ze in alle talen.
Naar mijn idee dient Canon mij een nieuwe camera aan te bieden, aangezien mijn exemplaar een defect had dat ik de eerste week al kenbaar heb gemaakt. Het is natuurlijk van de gekke dat Canon mij voorstelde om een dure camera van een week oud te laten repareren.
Nu het lcd scherm helemaal om zeep is, zou ik akkoord zijn gegaan met een reparatie, maar eiste voor de duur daarvan een leencamera. Dat weigerde Canon ook.
Hoe haal ik mijn recht???