Er is op 3 januari 2006 een technicus van Electroluxbij ons geweest voor een reparatie aan de magnetron. Hij heeft ongeveer 5 minuten gekeken wat het probleem kon zijn en is daarna 15 minuten aan het werk geweest op zijn computer. Hiervoor berekende hij 20 minuten werk. Het spijt me zeer, maar ik ben er niet van gediend om de tijd te betalen die hij achter de computer zit. Dit is naar mijn gevoel niet terecht.
De afspraak is gemaakt dat hij op een ander tijdstip terug zou komen om het euvel aan de magnetron op te lossen. Dit is gebeurt op 9 januari 2006. De technicus heeft het deurslot vervangen, want naar zijn inziens defect was. Ik heb vervolgens het vervangende onderdeel bewaard.Later die dag kwam mijn man thuis van het werk en heeft deze print bekeken. Tot zijn verbazing viel het oog meteen op een zekering die op de print bevestigd zat. Deze heeft hij doorgemeten en kwam tot de conclusie dat alleen de zekering defect was. Hij heeftde nieuwe geinstalleerde print uit de magnetron gehaald en de oude print er weer terug ingezet en alleen de zekering vervangen. En tot onze verbazing werkte de magnetron weer en nog steeds!! Conclusie we hebben een rekening betaald voor een complete deurslot, terwijl alleen de zekering defect was! Wat klopt er hier niet??
Het kostenplaatje van het onderdeel is ? 59,86 excl. btw en hij heeft er langer op moeten werken. Het tarief voor verbruiksmateriaal is ons ook niet helemaal duidelijk, dus wij komen op een bedrag van ? 63,31excl. btwdie wij niet kunnen traceren.
Het totale bedrag van de rekening was ? 172,00 dit is helaas te laag voor de rechtsbijstandverzekering als ook voor het Juridisch Loket! Maar we hebben het gevoel bij de poot te zijn genomen en joost mag weten bij hoeveel andere mensen ook nog. Ik wil hier graag iets mee doen want dit gaat over de goedheid van de medemens heen.
De reactie van Electrolux op mijn klacht hebben ze gebaseerd op schade die kan ontstaan door het terugplaatsen van het oude printplaat met de nieuwe zekering, maar de magnetron doet het nog steeds! Zo ook stellen hun dat de maximale reparatie tarieven op het oude onderdeel niet afgehandeld kunnen worden. Wie kan mij helpen. Het gaat maar om een klein bedrag, maar wie het kleine niet eert....